دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
فلسطین

حوزه/ جمعی از فعالان فضای مجازی در عراق، پویش آزادی احمد مناصره اسیر فلسطینی را در شبکه های اجتماعی با عنوان "آزادی احمد مناصره " به راه انداختند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، احمد مناصره کودک فلسطینی ۲۲ ژانویه ۲۰۰۲ در قدس اشغالی متولد شد و از ۷ سال پیش به اسارت نیروهای اشغالگر اسرائیل درآمد و به ۱۲ سال زندان محکوم شده است.

این کودک فلسطینی در حال حاضر در زندان‌های صهیونیستی در معرض شکنجه‌های روحی و جسمی در سلول انفرادی قرار دارد و خانواده المناصره با صدور بیانیه ای از همه کشورها خواستند از وی حمایت کنند و گروه‌های زیادی از فعالان و متخصصان روانشناسی با به راه انداختن کمپینُ خواستار آزادی این نوجوان اسیر شدند.

در همین راستا جمعی از فعالان فضای مجازی در عراق، پویش آزادی احمد مناصره اسیر فلسطینی را در شبکه های اجتماعی با عنوان "آزادی احمد مناصره " به راه انداختند.

این پویش دارای محورهای ذیل است:

اول: این پویش بر موضوع بازداشت و زندانی شدن کودک اسیر فلسطینی در زندان های اشغالگر اسرائیل و آشکار شدن رویکرد صهیونیستی در نقض حقوق بشر و به ویژه نقض حقوق کودکان تاکید می کند. نیروهای اشغالگر این کودک را در سن ۱۳ سالگی دستگیر و به مدت ۷ سال در زندانهای اشغالگر،مورد شدیدترین شکنجه ها و آزارهای مختلف و زندانی انفرادی، قرار دادند و ضرباتی که به سر او وارد کردند با عث شده وی حافظه اش را از دست بدهد.

دوم: این پویش بر این نکته که ماجرای دستگیری و شکنجه کودک فلسطینی (احمد مناصره) در زندان های رژیم اشغالگر اسرائیل، کذب بودن شعارها و ادعاهای دشمن اسرائیلی در خصوص پایبندی آنها به معیارهای حقوق بشر مربوط به حقوق کودکان، تاکید می کند.

سوم: تاکید بر افشای اقدامات قبلی اسرائیل در نقض حقوق کودکان فلسطینی، ضرب و شتم و آزار علنی آنها در مقابل دوربین ها که این اقدامات رویکرد ثابت رژیم غاصب صهیونیستی است.

چهارم: درخواست از صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) و همه سازمان های بین المللی مرتبط با حقوق کودکان برای مداخله برای آزادی کودک اسیر (احمد مناصره) و محکوم کردن همه اقدامات وحشیانه اسرائیل علیه او با توجه به نزدیک بودن محاکمه ظالمانه علیه وی.

این پویش دیدگاه خود در این خصوص را بیان می کند:

عراقی ها مخالف نقض حقوق فلسطینی ها و شهروندان فلسطینی اعم از کودکان آنها توسط اشغالگران قدس هستند و آن را محکوم می کنند. عراقی ها از سکوت کامل سازمان های بین المللی در جهان ابراز حیرت کردند، گویی جنایات و تخلفات صورت گرفته را ندیده اند و همچنین ابراز همبستگی و حمایت خود از مردم فلسطین و تمام ملت های محور مقاومت را ابراز می کنند.

همچنان عراقی ها مدافع حقوق مظلومان هستند و پروژه عادی سازی روابط با رژیم غاصب قدس را به شدت محکوم می کنند و با آن مخالفت قطعی دارند و عادی سازی را خیانت به ملت ها می دانند. همچنین با آرمان فلسطین بیعت می کنند؛ آرمانی که امام خمینی(ره) و امام خامنه ای و مراجع بزرگ ما بر تلاش برای نابودی اسرائیل تاکید کردند.

هشتگ حمایت عراقی ها از این اسیر فلسطینی، از لحظات آغازین آن پیشرو بوده تا جایی که نیم ساعت بعد از شروع کمپین حدود ۱۵ هزار توئیت منتشر شد و این پویش همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha