چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ مراسم افطاری وحدت و مقاومت در شهرستان نقده

حوزه/ امام جمعه اهل سنت نقده گفت: اگر امروز دشمن بر بیت‌المقدس مسلط شود، فردا به حرمین شرفین و حرم های ائمه اطهار دست خواهند انداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان‌غربی، ماموستا ملا ثنار تمر نژاد شامگاه سه شنبه در مراسم افطاری وحدت و مقاومت که در شهرستان نقده برگزار شد، اظهار داشت: اتحاد سدی است که می‌تواند دشمن را به زانو در بیاورد و اگر امت اسلامی همدل، یکصدا و متحد باشند، می‌توانند این سد محکم را بنا نهند که دشمن نتواند روزنه‌ای برای نفوذ به مسلمین پیدا کند.

وی اضافه کرد: ما در برابر یاجوج و ماجوج‌های زمان قرار گرفته‌ایم که همه نوع حملات را علیه امت اسلام به کار می‌برند و به مقدسات مسلمین توهین می‌کنند و در اروپا به قرآن، در هند به مساجد و در مسجدالاقصی به امت اسلامی اهانت صورت می‌شود، بنابراین اگر امت اسلامی وحدت نداشته باشند، نمی توانند در برابر این هجم از حمله ایستادگی و مقاومت کنند.

امام جمعه اهل سنت نقده تصریح کرد: محور وحدت امت اسلامی فلسطین است و اگر امروز این سرزمین به دست دشمن بیفتد، فردا به حرمین شرفین و حرم‌های ائمه اطهار دست خواهند انداخت و لذا اتحاد جزو اولیه‌ترین نیازهای جامعه است و روحانیت آگاه به عنوان مهم‌ترین عامل پیروزی انقلاب، امروز نیز ضروری است که با متحد کردن بیش از پیش مردم، دست دشمن را از سرزمین‌های اسلامی کوتاه کند.

مسئولین از جنبش وحدت جوانان حمایت کنند

در ادامه این جلسه حجت الاسلام حسین منیری امام جمعه محمدیار با بیان این که مهم‌ترین وظیفه مسلمین توجه به وحدت و پرداختن به امورات جامعه اسلامی است، اظهار داشت: امت اسلامی با تمسک به مشترکات دینی، دور هم جمع شده‌اند و بنابراین نباید مسائل قومی و زبانی به وسیله‌ای تبدیل شود که دشمن از آن استفاده کند.

وی افزود: رسیدن به تمدن نوین اسلامی، جز با وحدت امت واحده ممکن نیست و لازم است با ایمان به گفتمان وحدت و آن را عملی کنیم و به جنبشی که جوانان شیعه و سنی در جهت همدلی و اتحاد مسلمین شروع کرده‌اند، بها داده شود و این حرکت‌هایی که از روی ایمان قلبی انجام شده، مورد حمایت قرار گیرد.

امام جمعه محمدیار عنوان کرد: در بین علما، اختلافاتی وجود ندارد و لذا لازم است تا مسئولین و دست اندرکاران اجرایی کشور نیز در پیشرفت و خدمت‌رسانی، همه مناطق شیعه و سنی را مد نظر قرار دهند.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha