یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تلاوت

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: با افزایش حقوق‌ها شکاف بین فقیر و غنی بیشتر می‌شود، چون فردی که حقوق نجومی می‌گیرد حتی ۱۰ درصد افزایش حقوق او چندین برابر حقوق یک کارگر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، در جلسه تفسیر قرآن کریم در استانداری لرستان اظهار داشت: حضرت علی(ع) همواره بر اهمیت حفظ بیت‌المال تأکید فرموده اند و ما برای رسیدن به ارزش‌های دینی مسیری طولانی در پیش داریم و باید هزینه‌ها و اعتبارات را در جای صحیح استفاده کنیم.

وی بیان کرد: جامعه بشری در حال حرکت به سمت رفاه و تسهیل زندگی است؛ اختراعات و اکتشاف همه با این هدف انجام می‌شود که زندگی را برای انسان آسان کند و بشریت بر طبیعت حاکم شود؛ این حاکمیت و تسلط انسان بر محیط اطراف هم مزایا و هم آسیب‌هایی دارد، به طور مثال تلفن همراه و فضای مجازی می‌تواند یک فرصت و در عین حال تهدید هم باشد؛ یعنی به طور کلی هر کاری که انسان بر آن تسلط پیدا کند منافع و مضراتی دارد که از طریق دین و اخلاق می‌توان ضررهای آن را خنثی کرد.

امام جمعه خرم آباد عنوان کرد: آنچه که می‌تواند جامعه بشری را به سمت تمدن و حاکمیت پیشرفت و عدالت سوق بدهد اتکا به آموزه‌های دینی با هدف حفظ منافع و دفع آسیب است، کما اینکه هر کجا فرهنگ دینی حاکم بوده، آسیب‌های اجتماعی کمتر شده است؛ در محله‌هایی که مساجد نقش پررنگی دارند و اسباب تفریحات سالم مثل ورزش، فراهم است شاهد کاهش آسیب‌ها بوده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی خاطرنشان کرد: باید به دنبال این باشیم که اعتبارات را به سمت درمان آسیب‌ها ببریم؛ قرآن کریم برای هدایت عموم مردم است و کسانی که در مسیر هدایت حرکت کنند و در زمره متقین باشند مشمول هدایت خاص خداوند می‌شوند.

وی ادامه داد: یکی از مصادیق ظلم، رعایت نکردن حقوق مردم است و ظالم هم در دنیا و هم آخرت عذاب می‌شود؛ هر کسی در هر جایگاهی قرار دارد باید با عدالت رفتار کند و روابط مردم و حاکمیت باید با محوریت عدالت باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: اگر یک کارمند در وقت اداری به جای خدمت به مردم مشغول انجام کارهای شخصی و گذراندن اوقات خود در اینترنت و فضای مجازی باشد این مصداق ظلم است و باید در رفتارهای فردی و اجتماعی از مواردی که سبب تضییع حقوق دیگران می‌شود، پرهیز کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: امسال باید شعار «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال آفرین» را از روی کاغذ خارج کرده و آن را عملیاتی کنیم، به ویژه در استانی مثل لرستان که با گذشت سه دهه از جنگ تحمیلی هنوز عقب‌ماندگی‌هایی دارد باید سرعت حرکت مسئولان چند برابر باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با افزایش حقوق‌ها شکاف بین فقیر و غنی بیشتر می‌شود، چون فردی که حقوق نجومی می‌گیرد حتی ۱۰ درصد افزایش حقوق او چندین برابر حقوق یک کارگر است؛ در بحث استانهای کم برخوردار و محروم هم همین گونه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha