پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شورای فرهنگ عمومی

حوزه/ نشست شورای فرهنگ عمومی خوزستان، پیرامون مهمترین موضوعات فرهنگی با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی در اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، نشست شورای فرهنگ عمومی خوزستان، عصر امروز در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

در این نشست که با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان و سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد، بر لزوم اجرای قوانین فرهنگی در سطح استان تأکید شد.

در ابتدای این نشست، امام جمعه اهواز، موضوع توجه به فرزند آوری را یادآور شد و اظهارداشت: کاهش نرخ فرزندآوری در جامعه امروز ما نتیجه ترویج مبانی نظری‌ای است که طی دو دهه گذشته در مجامع عمومی طرح شده و به‌تدریج جا افتاده‌اند.

وی تصریح کرد: شرایط سخت اقتصادی و اجتماعی دوران فعلی، نه‌تنها کسی را برای این تصمیم سرنوشت‌ساز تشویق نمی‌کند که حتی همه انگیزه‌های او را برای تجربه فرزندآوری از بین می‌برد؛ ازاین‌رو باید با ایجاد انگیزه و طرح‌های تشویقی، زوجین را به سمت فرزند پروری سوق داد.

همچنین در ادامه حجت‌الاسلام نبی زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان خواستار تبیین دقیق موضوع‌های اجتماعی همچون حجاب و عفاف، زیست عفیفانه و نظارت و رصد کارهای فرهنگی و اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی شد.

وی از اینکه برخلاف بسیاری از کشورها، هیچ‌گونه نظارت و محدودیتی در فضای مجازی کشور صورت نمی‌گیرد انتقاد کرد و افزود: متأسفانه بسیاری از مصوبات و تصمیم‌های این شورا روی کاغذ می‌ماند و وارد مرحله اجرایی و عملیاتی نمی‌شود.

در پایان نیز دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، با بیان اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان‌ها ، قانونی، الزام‌آور و اجرای آن بر اساس ابلاغ وزیر کشور به استانداران سراسر کشور، الزامی است، گفت: بیش از ۱۵ سال است که شورای فرهنگ عمومی به‌عنوان اصلی‌ترین رکن شورای عالی انقلاب فرهنگی آن‌طور که باید و شاید مؤثر نبوده است ولی با روی کار آمدن دولت سیزدهم و نگاه ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به احیای حکمرانی فرهنگی دولت، این شورا احیا شده است و به‌عنوان نظام رصد فرهنگی استان‌ها گام‌های خوبی در راستای عملی کردن وظایف قانونی برداشته است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha