دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
قدس

حوزه/ علما و روحانیون شهرستان کامیاران با صدور بیانیه‌ای اهانت و توهین به ساحت مقدس قبله‌ اول مسلمین را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، علما و روحانیون اهل سنت و اهل تشیع شهرستان کامیاران با صدور بیانیه‌ای اهانت و توهین به ساحت مقدس قبله‌ اول مسلمین را محکوم کردند.

در متن این بیانیه می خوانیم:

(وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ مَنَعَ مَساجِدَ اللهِ أَنْ یُذْکَرَ فیهَا اسْمُهُ وَ سَعی فی خَرابِها أُولئِکَ ما کانَ لَهُمْ أَنْ یَدْخُلُوها إِلاَّ خائِفینَ لَهُمْ فِی الدُّنْیا خِزْیٌ وَ لَهُمْ فِی الْآخِرَةِ عَذابٌ عَظیمٌ)؛ و چه کسانی ستمکارتر از کسانی می باشند که از بردن نام خدا در مساجد خدا جلوگیری کردند و در خرابی آنها کوشیدند؟ آنان را شایسته نیست که در آن مراکز عبادت درآیند جز در حال ترس از عدالت و انتقام خدا. برای آنان در دنیا خواری و زبونی و در آخرت عذابی بزرگ است. (بقره، ۱۱۴)

اهانت به مساجد مسلمین در حقیقت اهانت به خدا و پیامبر (ص) و دین مبین اسلام است. از نظر مسلمانان مساجد مقدس‌ترین مکان ذکر و یاد خدا و هتک حرمت به آنها از بزرگترین گناهان است.

در پی جسارت و یورش ددمنشانه اخیر صهیونیست‌ها به ساحت مقدس قبله‌ اول مسلمین که محور اتحاد و یکپارچگی مسلمین جهان است و درگیری‌های خونبار عوامل صهیونیستی با نمازگزاران روزه‌دار در مسجدالاقصی و هتک حرمت ماه مبارک رمضان، ما روحانیون منطقه‌ کامیاران ضمن محکوم کردن این حوادث خونبار و وحشیانه، اهانت به مسجدالاقصی را اهانت به دین مبین اسلام دانسته و جامعه اسلامی را به وحدت و یکپارچگی علیه استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی دعوت می‌کنیم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

«روحانیون منطقه و شورای روحانیت شهرستان کامیاران»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha