شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1020202
۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
مسابقه

حوزه/ مسابقه قرآنی بهار مهدوی همه روزه از سوی «مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه» برگزار می شود، علاقه مندان می توانند در این مسابقه با جایزه «هر روز سه نفر، نفری ۱۱۰ هزار تومان» شرکت نمایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مسابقه قرآنی بهار مهدوی همه روزه از سوی «مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه» برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می توانند در این مسابقه با جایزه «هر روز سه نفر، نفری ۱۱۰ هزار تومان» شرکت نمایند.

* صوت مسابقه ۳۱ فروردین:

* خلاصه‌ای از صوت:

➖ شب قدر، شب نزول فرشتگان الهی و عرضه نمودن مُقدّرات سال جدید بندگان به محضر حجت حیّ الهی در زمین است.

➖ «فَفَرَرْتُ مِنکُمْ لَمَّا خِفْتُکُمْ فَوَهَبَ لِی رَبِّی حُکْماً وَجَعَلَنِی مِنَ الْمُرْسَلِینَ»: «(موسی علیه‌السلام گفت:) چون از شما بیمناک بودم از نزدتان گریختم، سپس پروردگارم به من حکمت (دانش و حکومت) بخشید و مرا از پیامبران قرار داد.» (شعراء/٢١)

➖ مفسرین بنابر روایات تفسیری اهل‌بیت (ع) این آیه را از «آیات المهدی» دانسته‌اند؛

➖ امام صادق (ع) فرمودند: «صاحب الامر را غیبتی است که (برای دلیل آن) می‌گوید: من از بین شما غایب شدم، چون (بر جان خویش) بیمناک بودم...» (بحارالأنوار، ج۵۲، ص۱۵۷)

➖ «خوف» در این آیه به معنای حذر عقلی از خطر است و با «جُبن» که به معنای ترس و بُزدلی است و از ضعفِ نَفْس، نشأت می‌گیرد، تفاوت دارد!

➖ دو مانع بزرگ ظهور امام زمان (ع)، «وجود حاکمان ظالم» و «عدم آمادگی یاران و مدافعان حضرت» است!

➖ یکی از علل غیبت اولیاء الهی از جمله امام عصر (عج)، عدم وجود امنیت و خوف از دشمنان بسیار و عدم وجود دوستان و مدافعین لازم است! لذا بدیهی است که ایجاد امنیت برای امام زمان (عج)، یکی از شرایط ظهور حضرت است، در نتیجه شیعیان وظیفه دارند با ایجاد و کسب قدرت لازم در زمین، چنین زمینه‌ای را برای دفاع از حضرت فراهم نمایند! و بر همین اساس امام راحل (ره) پس از پیروزی انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی فرمودند: «انقلاب مردم ایران، نقطه شروع انقلاب بزرگ جهانی اسلام، به پرچمداری حضرت حجت (ارواحنا فداه) است...» (صحیفه نور، ج۲۱، ص۳۲۷)

* سؤال:

مفسرین طبق آیه ٢١ سوره شعراء و روایات تفسیری اهل‌بیت (ع)، چه موضوعی را دلیل غیبت حضرت مهدی (عج) دانسته‌اند؟

۱. خوف و حذر عقلی از خطر دشمنان؛
۲. ناسپاسی مردم؛
۳. هر دو مورد صحیح است.

شرکت کنندگان، پاسخ مسابقه را تا ساعت ۲۳ امشب به اینجا ارسال نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha