سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
امام جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: اساس مسئله در آموزش و پرورش معلم است و تقویت دانشگاه فرهنگیان به عنوان مولد نیروی انسانی آموزش و پرورش نباید مغفول بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، امروز در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی که در سالن استانداری برگزار شد، اظهار دشات: برنامه‌ریزی و ارائه راهکار برای بهبود شاخص‌های آموزشی و پرورشی ضروریست چرا که شورای آموزش و پرورش باید در سطح کلان برای نظام تعلیم و تربیت تصمیم گیری کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: اساس مسئله در آموزش و پرورش معلم است و تقویت دانشگاه فرهنگیان به عنوان مولد نیروی انسانی آموزش و پرورش نباید مغفول بماند.

در ادامه این جلسه جواد جنگی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان این که در سال تحصیلی جاری، تعداد ۶۸۶ هزار دانش آموز در ۲۷ هزار کلاس درس مشغول تحصیل هستند، گفت: واکسیناسیون دانش آموزان در مرحله اول ۹۵ درصد و در مرحله دوم نیز ۹۲درصد محقق شده است و با ابلاغ ستاد ملی کرونا، آموزش حضوری با هدف بهبود کیفیت آموزش در مدارس استان به خوبی جریان دارد.

وی ادامه داد: وضعیت نامناسب فضای آموزشی در استان آذربایجان غربی مشهود است به طوریکه این استان از نظر تراکم دانش آموزی رتبه ۲۷ کشور است و لذا مشارکت دستگاههای اجرایی برای بهبود شاخص فضای آموزشی ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی تصریح کرد: سرانه فضای ورزشی آموزش و پرورش استان بسیار نامطلوب است و تعداد ۸۰۵ مدرسه دو نوبته و یک مدرسه سه نوبته در استان آذربایجان غربی وجود دارد که با هماهنگی های صورت گرفته بنیاد علوی و بنیاد برکت برای ساخت مدارس با الویت مناطق محروم پای کار قرار می گیرند.

وی اظهار کرد: استان آذربایجان غربی از نظر شاخص‌های آموزشی و پرورشی در رتبه ۱۳ کشوری قرار دارد و ۴۳ میلیارد تومان سرانه مدارس در سال تحصیلی جاری تزریق شده است و حدود ۷هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی استان مشغول تحصیل هستند و برای بهبود وضعیت این مدارس اعتبارات خوبی اختصاص یافته است.

جنگی در پایان گفت: فعال سازی بستر دریافت حق آموزش و پرورش از درآمد عوارض شهرداری های استان نقش بسزایی در ارتقاء وضعیت کیفی فضاهای آموزشی استان خواهد داشت.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha