پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
علی عربپور

حوزه/ سرپرست ستاد اقامه نماز استان قم، گفت: برنامه های ما در دو بخش مردمی و ادارات دنبال خواهد شد و اولین برنامه مدنظر ما این است که در شهر قم که محل تردد زائران زیادی است کسبه بازارها و پاساژهای اطراف حرم اهتمام بیشتری به اقامه نماز اول وقت داشته باشند که این امر با برگزاری جلسات ارشادی صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام علی عرب پور در دیدار با آیت الله سعیدی که امروز در سالن محراب حرم بانوی کرامت انجام شد با اشاره به برنامه های این ستاد با مدیریت جدید اظهار کرد: هر ساله عملکرد دستگاه‌ها نسبت به اقامه نماز بررسی می‌شد و به ستاد اقامه نماز کل کشور و دستگاه های مرکزی کشور ارسال می‌شد که این برنامه همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در گذشته برخی مسائل مغفول واقع شده و یا شرایطش فراهم نبوده است، گفت: برنامه های ما در دو بخش مردمی و ادارات دنبال خواهد شد و اولین برنامه مدنظر ما این است که در شهر قم که محل تردد زائران زیادی است کسبه بازارها و پاساژهای اطراف حرم اهتمام بیشتری به اقامه نماز اول وقت داشته باشند که این امر با برگزاری جلسات ارشادی صورت خواهد گرفت.

سرپرست جدید ستاد اقامه نماز استان قم با بیان اینکه اگر نماز سروسامان داده شود وضعیت حجاب هم حل خواهد شد، افزود: برای سروسامان دادن وضعیت نماز در شهرک‌های صنعتی قم هم راهکارهایی داریم و همچنین مساجدی که در مسیر زائران مسجد مقدس جمکران از مسیرهای ورودی به قم داریم در مرحله اول ظاهرسازی ورودی مساجد و باز بودن مساجد در اوقات شرعی نماز و در مرحله دوم بازسازی سرویس های بهداشتی مساجد در دستور کار است.

وی با بیان اینکه به اقتضای صنف و افرادی که در مشاغل هستند به صورت مجزا دوره های آموزشی خواهیم داشت، افزود: برای بازارها دوره های خوبی تدوین شده ولی در استان قم این دوره‌ها برگزار نشده و کسبه نسبت به معارف و احکام نماز آشنایی ندارند که این دوره ها باید برای راننده ها و کسبه برگزار شود.

حجت الاسلام عرب پور با بیان اینکه در بوستان‌ها نمازخانه‌ها کوچک است، گفت: در کنار توسعه نمازخانه ها ما روحانیون جهادی را شناسایی کرده ایم و باید در زمانی که هوا مساعد است در محوطه بوستان‌ها نماز جماعت داشته باشیم و در مرحله بعد مناطق آسیب پذیر فرهنگی قم را شناسایی خواهیم کرد وبا همراهی سازمان تبلیغات اسلامی حضور کارشناسان دینی را در این مناطق خواهیم داشت.

وی با اشاره به وضعیت اقامه نماز در ادارات استان قم گفت: بعد از کرونا وضعیت اقامه نماز در ادارات ضعیف شده که بنا داریم با دعوت مدیران به شرکت در نماز جماعت، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کار کنان ادارات و توزیع بسته های فرهنگی میان کارکنان ادارات آنها را به نماز تشویق کنیم.

سرپرست جدید ستاد اقامه نماز استان قم با بیان اینکه از ظرفیت دستگاه‌ها در امر اقامه نماز به خوبی استفاده نشده است، گفت: تلویزیون هایی که در بانک ها هستند، تلویزیون های سطح شهر و خود پردازهای بانکی می توانند با تبلیغ شعارهای نمازی مردم را به نماز متوجه کنند.

وی با بیان اینکه در مدارس استان قم ۲۸۵ هزار دانش آموز حضور دارند، گفت: ما تنها استانی هستیم که در قالب طرح شمیم به ۲۰۰ مدرسه طلبه اعزام کرده ایم و در ساعاتی که معلم حضور ندارد و ساعات خالی درسی به دانش آموزان آموزش های دینی می دهند.

حجت الاسلام عرب پور با اشاره به راهکارهای دعوت و تشویق دانش آموزان به نماز گفت: برگزاری دوره های آموزشی تخصصی نماز برای والدین، برگزاری دورهای تخصصی نماز برای کارشناسان خانواده حاضر در مدارس، برگزاری دوره های تخصصی برای معلمان سوم ابتدایی مدارس دخترانه و مدیران دبیرستان ها و برگزاری جشن تکلیف برای دانش آموزان نومکلف از جمله برنامه های ما برای دانش آموزان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha