دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر:مراسم ارتحال حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ احمد رضا فراهتی درکاشان

حوزه / مدیر حوزه علمیه کاشان با اشاره به لزوم الگو گیری از سیره علما در جامعه، گفت: لازم است تا به سراغ عالمانی برویم که با دیدن آنها ما را یاد خدا می‌اندازند و موجب برطرف شدن جهل و غفلت انسان می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان مراسم بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین شیخ احمدرضا فراهتی پنج شنبه شب با حضور جمعی از علما و فضلا، مسئولان، روحانیون، مدیران مدارس علمیه، اساتید حوزه و دانشگاه و اقشار مختلف مردم در مسجد آقا بزرگ کاشان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی مدیر حوزه علمیه کاشان، در این مراسم با برشمردن ویژگی‌های بارز علمی و اخلاقی حجت الاسلام والمسلمین مرحوم فراهتی، اظهار داشت: ایشان فردی متواضع، بی ریا و بدون تکبر بود.

مدیر حوزه علمیه کاشان، با اشاره به لزوم الگو گیری از سیره علما در جامعه، تصریح کرد: لازم است تا به سراغ عالمانی برویم که با دیدن آنها ما را یاد خدا می‌اندازند و موجب برطرف شدن جهل و غفلت انسان می‌شوند.

وی افزود: امام رضا (ع) فرمودند: "هر روزتان را چهار قسمت کنید، زمانی را برای مناجات با خدا، زمانی برای امرار معاش، زمانی برای کسب لذت‌های حلال و زمانی هم برای دیدن انسانهایی که دیدن آنها ارزش دارد و موجب رشد و تعالی انسان می‌شود".

حجت الاسلام والمسلمین فرجی، خواندن سوره نور را موجب دوری جامعه از فساد دانست و ابراز داشت: در روایتی از امام صادق(ع) نقل است که ایشان فرمودند: "کسی که سوره نور را بخواند تا قیامت فرزندانش دچار فساد و فحشا نمی‌شوند. "

مدیر حوزه علمیه کاشان، عبادت و بندگی در راه خدا، کسب روزی حلال و انس با قرآن را در تربیت فرزندان پاک و عاشق اهل بیت (ع) موثر دانست و یادآور شد: عالمان دینی در دامن پدران و مادرانی تربیت شده‌اند که با کسب روزی حلال و داشتن اخلاق حسنه، عاشق اهل بیت(ع) بودند.

وی با بیان اینکه حجت الاسلام والمسلمین مرحوم فراهتی عمر خود را وقف خدمت به مردم و نظام اسلامی کرد، گفت: درب خانه این عالم همیشه به روی مستمندان، فقرا و برای تهیه جهیزیه زوج‌های جوان، رفع مشکلات درمانی مردم و انجام کارهای خیر باز بود.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی، به فضیلت‌های فراوان خدمت به مردم اشاره کرد و گفت: امام حسن مجتبی(ع) فرمودند: "از جدم پیامبر اکرم (ص) شنیدم برطرف نمودن حاجت یک مومن برابر با ۹ هزار سال خواندن نماز و گرفتن روزه می‌باشد. "

گفتنی است حجت الاسلام والمسلمین حاج احمد رضا فراهتی «غروی کاشانی» فرزند زنده‌یاد استاد اخلاق و قرآن محمد فراهتی، مبارز انقلابی کاشان، ادیب و مفسر، نوه آیت الله العظمی محمد غروی(ره) کاشان است.

این روحانی پیشکسوت ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ برابر با شب هجدهم ماه رمضان ۱۴۴۳ در سن ۷۴ سالگی در بیمارستان امید تهران به دلیل عارضه قلبی در گذشت.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha