شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویری/ افطاری وحدت و مقاومت دررشهرستان بوکان

حوزه/ مسئول مرکز اسلامی بوکان گفت: اگر وحدتی در بین یاران رسول الله(ص) نبود، هرگز پیروزی‌ها به دست نمی‌آمد، چرا که تمام آنها بر پایه انسجام به دست آمده بود، بنابراین در عصر حاضر نیز به چنین همدلی نیاز داریم تا با دشمنان انقلاب و اسلام مبارزه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان‌غربی، ماموستا احمدی عصر پنج‌شنبه در مراسم افطاری وحدت و مقاومت که در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بوکان برگزار شد، اظهار داشت: علمای شیعه و سنی تلاش لازم را برای پایدار ماندن وحدت شیعه و سنی انجام دادند و همه مسلمین جهان لازم است این اصل را در نظر داشته باشند.

وی افزود: تا زمانی که متحد و منسجم باشیم هم نزد خداوند اعمالمان مورد قبول خواهد بود و هم دشمنان اسلام بیش از پیش، از ما حساب خواهند برد.

امام جمعه بوکان با بیان اینکه وحدت مسلمانان، دشمن را ذلیل خواهد کرد، گفت: نباید اجازه دهیم کسی به مقدسات اسلامی توهین و جسارت کند و لازم است تا همه مذاهب اسلامی این اتفاقات را محکوم می‌کنند و از طرفی نیز مبلغین دین، ضروری است با مراقبت بیشتر در گفتار و رفتار خود، موجب خدشه‌دار شدن این وحدت نشوند.

وی با تاکید بر اینکه رفتارهای اختلاف برانگیز، موجب ابطال اعمال ما خواهد شد، مطرح کرد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: "در بهشت غرفه‌ای است که ظاهر و باطن آن دیده می‌شود و این قصر بهشتی برای کسی است که کلام طیّب، شیرین و آموزنده برای مردم بیان کند"، بنابراین لازم است تا مبلغان در منابر خود با استفاده از کلام طیّب، در مسیر وحدت بیشتر قدم بردارند.

امت اسلامی با حفظ وحدت، قادر به برداشتن تمام موانع از سر راه خود خواهد بود

در ادامه این جلسه سرهنگ حسین جمشیدی فرمانده سپاه شهرستان بوکان با تسلیت ایام شهادت امام علی (ع) اظهار داشت: دشمنان، امروز به این نتیجه رسیده‌اند که لازم است در وحدت و انسجام مسلمانان خدشه وارد کنند و نمونه بارز آن به شهادت رساندن دو تن از روحانیون شیعه در صحن رضوی بود.

وی با بیان اینکه امروز یکی از اهداف دشمن در حوزه عملیات روانی، هدف قرار دادن انسجام ملی ایران اسلامی است، گفت: دشمن به جهت تجربه تاریخی دریافته است که ملت ایران هر زمان در کنار هم ایستاده و برای یک موضوع وحدت داشته‌اند، قادر خواهند بود که هر دشمنی را از سر راه خود بردارند، که نمونه آن را در پیروزی انقلاب، دفاع مقدس، مقابله با تحریم‌ها و مقابله با نقشه‌های استعمار مشاهده کرده‌ایم.

فرمانده سپاه شهرستان بوکان با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری، تحقق جهاد تبیین است، مطرح کرد: سیاست قطعی رسانه‌های معاند، این است که حقائق را خلاف واقع به مردم بیان کنند و دستاوردهای این چهل سال را به صورت منفی در جامعه جلوه دهند.

وی بیان داشت: جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری از سوی رهبر انقلاب ابلاغ شده است و هر کس، هر تلاشی در این باره از دستش بر می‌آید لازم است تا انجام دهد، البته بیشترین مسئولیت در این عرصه بر عهده روحانیون و صاحبان تریبون است.

جمشیدی با بیان اینکه مسلمانان در طول تاریخ، تمام فعالیت‌های اقتصادی، سیاسی، مذهبی و فرهنگی خود را در مسجد انجام می‌دادند، ابراز کرد: مهم‌ترین پایگاه انقلاب اسلامی مساجد بود اما متاسفانه امروز به دلیل محور نبودن مساجد، آسیب‌های اجتماعی افزایش یافته است و لذا ضروری است تا نسبت به حفظ مساجد و محور قرار دادن آن در فعالیت‌ها توجه ویژه اعمال شود.

تفرقه، گناه نابخشودنی است

ماموستا ابراهیم نعمت الله‌زاده نیز در ادامه با تاکید بر اینکه هر کاری برای رضای خداوند باشد، عبادت است، اظهار داشت: وحدت یکی از کارهای لازم در راستای فرامین الهی است، چرا که ندای وحدت را قبل از هر کسی خداوند متعال در قرآن سر داده و عمل کردن بر اساس دوگانگی و تفرقه گناهی نابخشودنی است.

وی افزود: در عصر حاضر دشمنان دین، اسلام و انقلاب منافع خود را با گسترش اسلام در خطر می‌بینند و لذا تلاش می‌کنند تا صفوف منسجم امت اسلامی را بر هم زده و در میان مسلمانان تفرقه ایجاد کنند و اگر به تاریخ پر افتخار اسلام نگاه کنیم، مشاهده خواهیم کرد که یاران رسول اسلام(ص) در کمال وحدت و انسجام با هم زندگی کردند.

مسئول مرکز اسلامی بوکان اضافه کرد: اگر وحدتی در بین یاران رسول الله(ص) نبود، هرگز پیروزی‌ها به دست نمی‌آمد چرا که تمام آنها بر پایه انسجام به دست آمده بود، بنابراین در عصر حاضر هم به چنین همدلی نیاز داریم تا با دشمنان انقلاب و اسلام مبارزه کنیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، زمینه وحدت را ایجاد کرده است، گفت: در بین کشورهای اسلامی، تنها کشوری که از فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی دفاع می‌کند، جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب، ندای اتحاد را سر می‌دهند، یادآور شد: مخالفان وحدت تلاش‌های زیادی برای از بین بردن آن دارند تا جایی که به شهادت رساندن روحانیون شیعه و سنی در گلستان و مشهد در همین جهت است و لذا ضروری است تا روحانیون شیعه و سنی به عنوان طلایه داران اتحاد، مراقب باشند تا این حرکات تاثیری در روحیه آن‌ها نداشته باشد.

ماموستا نعمت‌الله زاده اطاعت و تبعیت از رهبری را عامل دوام وحدت مسلمانان دانست و خاطر نشان کرد: روز قدس، به عنوان نماد وحدت اسلامی، اقتضاء می‌کند تا بیش از گذشته اتحاد خودمان را به نمایش بگذاریم.

کشورهای مرتجع عربی، برای بقای سلطنت خود به یهود پناه برده‌اند

حجت‌الاسلام محمد جباری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان در ادامه این برنامه با بیان اینکه اطاعت از ولایت از نظر شیعه و سنی مورد قبول است، اظهار داشت: ولایت با توجه به هجمه‌های شبانه‌روزی دشمن، جهاد تبیین را واجب دانسته است و لازم است که از آن تبعیت کنیم، البته این فرمان، برای همه مومنین است اما کسانی که صاحب تریبون هستند، تکلیف بیشتری در برابر آن دارند.

وی با اظهار تاسف از برخی هنجار شکنی‌ها در ماه رمضان، افزود: همه علما دغدغه تبلیغ دین را دارند، اما لازم است که بیش از گذشته این مسئله مورد توجه قرار گیرد و از مسئولان و سازمان‌ها مطالبه‌گری کنیم تا آن‌ها نیز در همه ابعاد جهاد تبیین، به خوبی ورود کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان تصریح کرد: دانشگاه و آموزش و پرورش به عنوان نهادهایی که آینده این مملکت اسلامی را رقم می‌زنند، ضروری است تا بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرند.

وی ادامه داد: قرآن، مسلمانان را امت واحده اسلامی معرفی می‌کند و این مسئله اقتضاء می‌کند تا آنها صدای واحد داشته باشند، اما متاسفانه امروز شاهد هستیم که برخی سران مرتجع کشورهای عربی منطقه، برای بقای چند روزه در قدرت، خلاف اسلام عمل کرده و با رژیم صهیونیستی دست دوستی می‌دهند.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha