دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ف

حوزه / امام جمعه آران و بیدگل گفت: ایرانی ها و افغانستانی ها لازم است تا در برابر توطئه‌ دشمنان در بر هم زدن اتحاد موجود، حواسشان کاملا جمع باشد و مواظب داعشی‌های تکفیری و برهم زنندگان اتحاد دو ملت باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه آران و بیدگل ضمن تسلیت ایام شهادت امیرمومنان(ع)، با محکوم کردن اهانت به قرآن کریم در سوئد، اظهار داشت: دشمنان بدانند که با جریحه‌دار کردن بیش از دو میلیارد مسلمان در جهان، اهانت آنها بی‌پاسخ نخواهد ماند.

امام جمعه آران و بیدگل، با انتقاد از دولت سوئد در عدم برخورد با اهانت کنندگان به قرآن کریم، گفت: جای تاسف است که عده‌ای از دولتمردان اروپایی و کشور سوئد به بهانه آزادی، اجازه توهین به مقدسات مسلمین را می‌دهند.

وی، جهانی شدن اسلام را عامل اصلی توهین کنندگان به قرآن و افول دنیای غرب دانست و افزود: آیا آزادی که دولتمردان مستکبر جهان از آن دم می‌زنند، فحاشی به اسلام و تحقیر مسلمانان جهان است؟

امام جمعه آران و بیدگل، با بیان اینکه اروپا و آمریکا از لحاظ سیاسی و اقتصادی رو به افول می‌باشند، یادآور شد: دشمنان خیال می‌کنند با سوزاندن یک جلد از کلام الله مجید می‌توانند جلوی گسترش اسلام در جهان را بگیرند، غافل از اینکه چه بخواهند و چه نخواهند اسلام ملت‌های آزاده جهان را بیدارتر از قبل کرده است.

وی بر لزوم تجدید نظر دولتمردان کشورمان در محاسبات اقتصادی و سیاسی تاکید کرد و گفت: لازم است جمهوری اسلامی ایران با فعالیت‌های دیپلماتیک اجازه ندهد عده‌ای در کشورهای اروپایی جسورانه به کتاب آسمانی و مقدسات مسلمانان توهین کنند.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه دشمنان به دنبال تفرقه افکنی بین کشورهای اسلامی با جمهوری اسلامی ایران هستند، بر لزوم هوشیاری مسلمانان در خنثی کردن توطئه دشمنان تاکید کرد و اظهار داشت: دشمنان به دنبال این هستند تا اتحادی که به برکت اسلام و انقلاب اسلامی ایران بین مسلمانان جهان بوجود آمده را از بین ببرند.

وی با بیان اینکه ایران طی چندین سال گذشته، پذیرای بیش از ۵ میلیون افغانستانی بوده است، مطرح کرد: با روی کار آمدن طالبان، بیش از ۲ میلیون نفر از مردم مسلمان افغانستان میهمان مردم ایران شدند.

امام جمعه آران و بیدگل، با بیان اینکه برادران افغانی همانند دیگر شهروندان ایرانی با برخورداری از بهترین امکانات در کشورمان زندگی می‌کنند. تصریح کرد: کشورهای همسایه‌ای که ادعای اسلامی بودن دارند، نه تنها اجازه ندادند برادران افغانستانی در کشورشان زندگی کنند، بلکه عده محدودی از این عزیزان را هم در نقطه‌ای خاص از کشورشان با کمترین امکانات محصور کرده‌اند.

وی یادآور شد: ایرانی ها و افغانستانی ها لازم است تا در برابر توطئه‌ دشمنان در بر هم زدن این اتحاد، حواسشان کاملا جمع باشد و مواظب داعشی‌های تکفیری و برهم زنندگان اتحاد دو ملت باشند.

حجت الاسلام سلیمانی در ادامه با تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران، گفت: وجود امنیت و اقتدار کشورمان بعد از اسلام و رهبری، مدیون حرکات الهی و خالصانه عزیزان سپاه پاسداران است.

وی با تاکید بر حضور پر شور مردم در روز جهانی قدس تاکید کرد و یادآور شد: ملت‌های جهان، خصوصا مردم ایران اسلامی با حضور پرشور در روز جهانی قدس لازم است تا بهترین حماسه‌ها را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین رقم بزنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha