پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه رشت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با ضروری خواندن فرهنگ‌سازی تفکیک زباله از مبدا در رشت، گفت: این موضوع باعث می‌شود تا از حجم زباله تولیدی در شهرها و ورودی زباله به سراوان کم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت با تسلیت ایام شهادت امام علی (ع) و گرامیداشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران، اظهار کرد: سپاه به عنوان شجره طیبه انقلاب، تاکنون امید مردم بوده و باز هم امید ملت ایران و تمامی اهالی مقاومت و آزادی‌خواه در دنیا خواهد بود.

وی با بیان اینکه سپاه از بدنه مردم است، گفت: ملت مسلمان ایران هیچ گاه خدمات سپاه را فراموش نخواهد کرد و صدها طرح‌ امروز توسط سپاه در اقصی نقاط کشور عملیاتی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با با محکوم کردن اهانت به قرآن کریم در سوئد، اظهار کرد: مسلمانان سوئد جواب جسارت آن‌ها را دادند؛ دشمنان می‌خواهند مسلمانان را در دنیا به تحرک وادارند و توطئه‌های خود را به اجرا درآورند دشمنان اسلام و قرآن سال‌هاست توطئه‌چینی می‌کنند، اما نمی‌دانند که حافظ اصلی قرآن، خداوند است.

خطیب جمعه رشت با اشاره به حمایت رسانه‌های معاند از فردی در عراق که ادعای مرجعیت کرده است، گفت: این فرد جزو نیروهای امنیتی اطلاعات رژیم بعث بوده و بعد از مدت‌ها پنهان شدن، به‌تازگی سر برآورده و مرجعیت خود را در راستای آیت‌الله سیستانی دانسته و مورد حمایت عربستان سعودی قرار گرفته است.

وی در ادامه با بیان این‌که مسئولین برای رفع مشکل محل دفن زباله منطقه سراوان رشت در تلاش هستند، گفت: گزارش خوبی از استاندار گیلان در این ارتباط دریافت کرده‌ایم؛ ضمن اینکه هر ماه چندین بار از مسئولین از پیشرفت کارها برای رفع مشکل سراوان سوال خواهم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی افزود: زباله سراوان چهل سال است انباشته‌ شده و با بی تدبیری، برای مردم و مسئولان امروز به ارث رسیده است، که نیازمند کمک و همکاری شبانه‌روزی است. از مردم عزیز می‌خواهیم برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها در این ارتباط همکاری کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه معضل زباله مشکل همه مردم گیلان است، تصریح کرد: زباله نه‌تنها فقط برای سراوان آسیب‌زاست، بلکه یک ابر مشکل برای گیلان شده است، و از همه می‌خواهیم در این موضوع رفتاری که فرصت طلبی دشمنان را موجب شود، انجام ندهند. علاوه بر این لازم است این مشکل به شکل منطقی و به دور از احساسات برطرف شود.

وی گفت: روزانه هزار و ۱۰۰ تن زباله در این مکان تخلیه می‌شود، و باید این پسماندها به کود آلی تبدیل شود تا انباشت زباله‌ای که ۱۰۰ متر است، زود پوشانده و دستگاه‌هایی، در محل پسماند مستقر شود که شیرابه‌ها را در همان محل به آب خالص تبدیل کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با ضروری خواندن فرهنگ‌سازی تفکیک زباله از مبدا در رشت، گفت: این موضوع باعث می‌شود تا از حجم زباله تولیدی در شهرها و ورودی زباله به سراوان کم شود.

فلاحتی با گرامیداشت سالروز شهادت حضرت(علی علیه الاسلام)، گفت: شب‌های قدر اگر می خواهید دعای شما مستجاب شود از همه کس ناامید شوید و تنها به خداوند متعال متوسل شوید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha