جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
افغانستان

حوزه/ پژوهشکده بین المللی عروة الوثقی این حوادث تروریستی را محکوم کرده، و عرض تسلیت به ملت مظلوم افغانستان و ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار، صبر و شکیبایی برای ایشان و برای آسیب دیدگان شفای عاجل و برای شهدای این حادثه تلخ علو درجات را از خداوند متعال مسئلت دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، پژوهشکده بین المللی عروه الوثقی حوادث تروریستی در افغانستان را محکوم کرد که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِیهِ سُلْطَاناً

حادثه‌ی تلخ و مصیبت‌بار تروریستی در کشور افغانستان و به خاک و خون کشیده شدن عده‌ای از کودکان و مردم بی گناه این کشور آن هم در ماه رحمت و مغفرت، ماه رمضان کریم، مایه تأسف و تأثر عمیق گردید. این حادثه تروریستی و حوادث پس از آن در قندهار نه تنها ملت افغانستان بلکه همه مسلمانان و انسانهای آزاده را داغدار کرد. شکی وجود ندارد که همان جریان کودک کشی که در فلسطین و مسجدالاقصی به زنان و کودکان حمله میکند، کودکان و دانش آموزان بی گناه افغانستانی را هم در کابل بی رحمانه به خاک و خون کشیده و ملتی را عزادار می‌کند.

بدون شک پیش از عاملان این جنایت، آمریکا و اروپای مدعی حقوق بشر باید پاسخگویی بیست سال اشغالگری خود در این کشور باشند که ارمغان آن چیزی جز فقر و ناامنی برای ملت مظلوم افغانستان نبوده است. آمریکای جنایتکار و انگلیس خبیث که در تولد نامشروع رژیم صهیونیستی و داعش منفور، نقش اساسی داشته و همواره این گونه غّده‌های سرطانی را حمایت کرده‌اند، باید بدانند که دیر یا زود جهان اسلام دست آنان را از منطقه قطع خواهد کرد.

از دولت طالبان نیز قویا انتظار میرود که به وعده های خود در تضمین امنیت شیعیان پایبند بوده و از مردم بی پناه به‌ویژه کودکان و نوجوانان در مقابل ظلم و جنایت گروه‌های تروریستی مراقبت نموده و عاملان خونخوار این جنایات بزرگ را به مجازات برساند و با تدابیر لازم، از تکرار چنین فجایعی جلوگیری کند.

پژوهشکده بین المللی عروه الوثقی این حوادث را تروریستی محکوم کرده، و عرض تسلیت به ملت مظلوم افغانستان و ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار، صبر و شکیبایی برای ایشان و برای آسیب دیدگان شفای عاجل و برای شهدای این حادثه تلخ علو درجات را از خداوند متعال مسئلت دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha