یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام سبحانی نیا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین با بیان اینکه اگر در ارتباط با امر به معروف و نهی از منکر کوتاهی کنیم، شریک گناه دیگران می شویم، تصریح کرد: کسی که می بیند در جامعه گناه می شود و در مقابل آن سکوت و بی تفاوت از کنار آن عبور می کند، شریک گنهکار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا، شب گذشته در مراسم شب بیست‌ویکم ماه مبارک رمضان، در جمع مردم اقبالیه در مصلای این شهر، اظهار کرد: امربه معروف و نهی از منکر از واجبات الهی است که در زمره ۱۰ واجب اصلی، به عنوان فروع دین برای ما شمرده شده و از جمله مهمترین اعمال مسلمان است.

وی افزود: اعتقاد و باورهای قلبی مسلمان باید در رفتارش انعکاس پیدا کند، وقتی که مسلمان پنج اصل دین را پذیرفت و به آن اعتقاد قلبی پیدا کرد باید این اعتقاد و باور با انجام فروع دین در رفتارش تجلی پیدا کند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: اعمال عبادی باید برای اطاعت امر الهی باشد نه برای امور پیش و پا افتاده ای که خود به خود حاصل می شود، برای مثال روزه گرفتن برای سلامت جسم نیست، زمانی این عمل الهی می شود که با نیت قربة الی الله انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا با اشاره به حدیثی از امام باقر علیه السلام عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر تجلی بخش اسلام راستین اسلام در صحنه اجتماع و روش انبیاء و صالحان است و یک از واجبات بزرگ الهی است که به واسطه آن فرایض دیگر اقامه می شود.

وی ادامه داد: امربه معروف و نهی از منکر در برابر همه اعمال نیک حتی جهاد در راه خدا مانند دریا در برابر یک قطره است، چون امر به معروف و نهی از منکر همه آنچه را که مجاهد می خواهد از آن مراقبت کند را در جامعه عملی می کند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین با بیان اینکه اگر در ارتباط با امر به معروف و نهی از منکر کوتاهی کنیم، شریک گناه دیگران می شویم، تصریح کرد: کسی که می بیند در جامعه گناه می شود و در مقابل آن سکوت می کند  و بی تفاوت از کنار آن عبور می کند، شریک گنهکار است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه است و ما باید آنچه که از دستمان بر می آید در این زمینه انجام بدهیم و نباید چون کسی گوش نمی دهد این فریضه را ترک کنیم.

وی تاکید کرد: اگر همه امر به معروف و نهی از منکر کنند دیگر کسی نمی تواند علنی در جامعه مرتکب گناه شود و در نهایت موجب اصلاح جامعه می شود.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر نباید با نزاع، دعوا و مشاجره باشد، بلکه باید با تذکر لسانی و همراه با محبت باشد تا فرد متوجه قبیح بودن عملش شود.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا عنوان کرد: اگر شخص بی دین و لاابالی گناهش را در جامعه علنی کند و جوانان فکر کنند که باید اینگونه عمل کنند و باعث تکثیر این رفتار شود، بانی این توسعه و رواج غیر اخلاقی هم کسی است که این عمل را رواج داده و هم کسی که در مقابل آن سکوت کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha