دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حمید شهریاری

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با انتقاد از کشورهایی که به عادی سازی روابط با اسرائیل روی آورده اند، تأکید کرد: این کشورها لکه ننگی در بین کشورهای اسلامی هستند و گویی سفارش های قرآن کریم را فراموش کرده اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و الملسمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در همایش بین المللی«قدس شریف محور وحدت اسلامی» که عصر سه شنبه در سالن رسول اکرم(ص) تالار رایزن تهران برگزار شد، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مسلمانان در ماه مبارک رمضان و خوش آمدگویی به میهمانان اظهار داشت: ۴۳ سال قبل امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس اعلام و امت اسلام را به دفاع از مسأله فلسطین فراخواند تا بیان کند، قدس محور اصلی امت اسلام است و شاهدیم که امروز ملتهای مختلف این روز بزرگ را گرامی می دارند.

وی در ادامه با انتقاد از معیارهای دوگانه غرب در برخورد با قضایای بین المللی از جمله قضیه یمن و اوکراین، تأکید کرد که استکبار حقوق ملتها را نادیده می گیرد. دبیرکل مجمع تقریب از استیلا بر ممتلکات فلسطین، یهودی سازی آن، ممانعت از اهالی قدس برای برگزاری مراسم های مذهبی در مسجد الاقصی، فشار اقتصادی بر ملت فلسطین و ...به عنوان نمونه هایی از نقض حقوق فلسطینیان یاد کرد.

شهریاری خاطر نشان کرد: فلسطین سرزمین مقدس همه ادیان الهی است و بر اساس آیات قرآن سرزمین مقدسی است. معتقدیم که قدس محور و مرکزیت جهان اسلام است و نباید نسبت به هتک حرمت به آن بی تفاوت بود، اما از سویی توجه به این محور اصلی نباید ما را از دیگر محورهای یعنی یمن، بحرین و ... غافل کند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: امروز مقاومت زنده است و شاهد فروپاشی رژیم صهیونیستی از داخل و خارج هستیم.

وی با انتقاد از کشورهایی که به عادی سازی روابط با اسرائیل روی آورده اند، تأکید کرد: این کشورها لکه ننگی در بین کشورهای اسلامی هستند و گویی سفارش های قرآن کریم را فراموش کرده اند. ما در آستانه روز قدس انواع هتک حرمت و عادی سازی را محکوم و به این کشورها توصیه می کنیم به آغوش ملت های خود باز گردند.

شهریاری اظهار کرد: قدس روز همبستگی بین ملتهای مسلمان و مقابله با متجاوزان به مسجد الاقصی است و باید تلاش کنیم این همبستگی کلیه ملتهای مسلمان را در بر گیرد. ما باید امت اسلامی را به تلاش برای حفظ وحدت و همبستگی و نفی هرگونه تفرقه فراخوانیم و همه را به تحکیم وحدت برای محقق شدن آرمان اتحادیه کشورهای اسلامی و تمدن نوین اسلامی دعوت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha