یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کد خبر: 1021770
۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۰
حجت‌الاسلام مهدی پورقلی

حوزه/ نمایشگاه قرآن فرصت خیلی خوبی برای ارائه مشاوره است و استقبال خوبی نیز از این موضوع صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام مهدی پورقلی، کارشناس مشاوره در بیست و نهمین نمایشگاه قرآن کریم تهران، گفت: در این نمایشگاه بر مسائل قبل از ازدواج تمرکز داریم. طبق پژوهش‌هایی که صورت گرفته، ازدواج‌هایی که همراه و قرین با آموزش بوده، تفاوت معناداری با ازدواج‌های دیگری دارد که با مشاوره همراه نبوده است.

کارشناس مشاوره بیان کرد: در ایران تقریبا سالی ۶۰۰ هزار ازدواج اتفاق می‌افتد که متأسفانه تعداد از این ازدواج‌ها یا به طلاق یا طلاق عاطفی کشیده می‌شود. باید اشاره کنم اغلب این ازدواج‌ها با آموزش کافی و مشاوره صورت نگرفته و تناسب درست بین آنها سنجیده نشده است که در نتیجه سرانجام خوبی هم نداشتند.

پورقلی ادامه داد: در نمایشگاه قرآن به همراه سایر دوستان همکار که روحانیون مشاور هستند و اغلب آنها در سطح ارشد یا دکتری روانشناسی درس خوانده‌اند در پنج موضوع مشاوره فردی، ازدواج، زوج، تحصیلی، مذهبی و تربیتی مشاوره ارائه می‌دهیم. در این پنج موضوع هر مشاوری در حوزه خودش فعالیت میکند و به مراجعان در حیطه تخصصی مشاوره می‌دهد و در حوزه دیگری که تخصص ندارد، دخالت نمی‌کند و فرد را به مشاور متخصص ارجاع می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در مدت برپایی نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ۲۳:۳۰ آماده ارائه خدمات مشاوره هستیم، درباره استقبال مخاطبان از میز مشاوره مستقر در شبستان مصلی، ادامه داد: خوشبختانه نمایشگاه قرآن فرصت خیلی خوبی برای ارائه مشاوره است و استقبال خوبی نیز از این موضوع صورت گرفت. در این مشاوره‌ها، سوالات چالشی و خیلی مهمی مطرح شد و بازخوردها و عکس‌العمل‌ها نیز خوب بود. این استقبال به ما انرژی می‌دهد.

کارشناس مشاوره اظهار کرد: افرادی که پشت میز مشاوره ازدواج می‌نشینند، بیشتر پرسش‌هایی درباره ملاک‌های شناخت، زمان ازدواج، آمادگی‌های قبل از ازدواج و چرایی ازدواج مطرح می‌کنند. از طرفی بخشی از این سوالات متاسفانه درباره ترس از ازدواج است؛ برخی به دلیل شرایط مالی و بعضی هم می‌ترسند که ازدواجشان منجر به شکست شود.

وی افزود: در مشاوره سعی بر آن است به افراد درباره مسائل ازدواج مشاوره و آگاهی بدهیم و آنها را با موضوع ازدواج بیشتر آشنا کنیم تا ترس‌شان بریزد یا کمتر نگرانی پیدا کنند. در این زمینه معمولا تشویق به مطالعه کتاب‌هایی می‌کنیم که در این زمینه وجود دارد.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن کتاب امید و آرامش» از ۲۷ فروردین تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در مصلی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha