جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
واکاوی رابطه خانواده متعالی با قرآن کریم

حوزه/ مدیرگروه فقه خانواده دانشگاه بین‌المللی المصطفی (ص) با بیان این که خانواده ها فرزندان را به خدا نزدیک کند، تاکید کرد: خانه با برنامه‌ریزی باید محل ذکر و یاد خدا باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد احمدی تبار در نشست «واکاوی رابطه خانواده متعالی با قرآن کریم» از مجموعه پیش‌نشست‌های اولین کنفرانس بین‌المللی خانواده و تربیت معنوی که در بخش مشاوره‌های قرآن بنیان نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تهران برگزار شد، اظهار داشت: در قرآن کریم بارها به خانه اشاره شده است که نشان می‌دهد خانه از دیدگاه قرآن کریم مهم است اما اهمیت خانه به دلیل بنای آن نیست بلکه آن‌هایی است که در خانه زندگی می‌کنند.

وی، نقش خانواده در جامعه سالم را موردتوجه قرارداد و بیان کرد: خانواده اولین واحد اجتماعی است که اگر درست شکل بگیرد و همه کارها روی اصول باشد پایه تمدن‌ها اینجا شکل می‌گیرد و جامعه انسانی می‌تواند یک جامعه برتر باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدی تبار ابراز کرد: از همان ابتدا اساس و پایه قرآن در خانه شکل می‌گیرد و باید از این آموزه‌ها بهره برد.

وی ادامه داد: در آموزه‌های دینی ما خانواده از قبل از خواستگاری شروع می‌شود و تربیت قبل از خانواده شروع می‌شود.

مدیرگروه فقه خانواده دانشگاه بین‌المللی المصطفی (ص) تصریح کرد: در قرآن کریم از خانواده به‌عنوان محل آسایش و آرامش بودن یاد شده است، محلی که بتواند در آن سکنی گزیند و در این مسکن آرامش مراقبت خاطر داشته باشد و بتواند در جهت کمال انسانی حرکت کند. اگر آموزه‌های الهی مورد توجه قرار نگیرد مرکزی برای جنگ، درگیری و نزاع می‌شود.

وی با بیان این که خانواده باید فرزندان را به خدا نزدیک کند، تاکید کرد: خانه با برنامه‌ریزی باید محل ذکر و یاد خدا باشد؛ محلی که همه تربیت‌ها و تلاش‌ها در جهت این باشد که انسان به خدا نزدیک شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدی تبار خاطرنشان کرد: در جوامع امروز دوری از آموزه‌های دینی و قرآنی موجب شده که خانواده از پاشیده شوند و نهاد خانواده با آسیب روبرو شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha