جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علی سعیدی

حوزه/ رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: اهمیت روز قدس تنها حمایت از فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی نیست، بلکه آمریکا از ۱۰۰ سال قبل برای سلطه بر جهان برنامه‌ریزی کرده است و نقطه راهبردی مد نظر استکبار تسلط بر غرب آسیا است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی، روز جمعه در سخنرانی پایان راهپیمایی روز قدس در مصلای شهر سمنان ابراز داشت: در گذشته، انگلیس و فرانسه اهداف ایجاد یک امپراطوری از نیل تا فرات، جلوگیری از وحدت آسیا با آفریقا و تسلط بر منابع انرژی خاورمیانه، شکل‌دهی دولت ضد دینی با ویژگی نژادپرستی در منطقه غرب آسیا و ایجاد پایگاهی برای جلوگیری از نفوذ شوروی سابق و چین را در سر می‌پروراندند.

وی افزود: برای تحقق این اهداف، دنبال انتخاب گزینه‌ای به عنوان ژاندارم منطقه بودند که قوم یهود به دلیل آوارگی، نژادپرستی و ضداسلام بودن، انتخاب شد و انگلیس و فرانسه بر ساماندهی آن تمرکز کردند. بعد از جنگ جهانی دوم، انگلستان از فلسطین خارج شد و تجهیزات نظامی در اختیار اسرائیل غاصب گذاشت که به کشتار فلسطینیان بپردازد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: در این زمان آمریکا وارد عرصه شد و بهترین اقدام برای تسلط بر غرب آسیا را حمایت از اسرائیل دانست و جایگزین انگلیس و فرانسه در منطقه شد.

سعیدی ابراز داشت: سه جریان سرمایه داران، جنگ‌سالاران و سیاست‌مداران با قدرت و پول خود از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند و با ایجاد مسیحیت صهیونیستی، مسیحیت یهودی و تفکر سیاسی نومحافطه‌کاران (دیدگاه تندروی در دولت)، سعی بر تسلط بر غرب آسیا دارند.

وی افزود: فرانسیس فوکویاما، فیلسوف آمریکایی می‌گوید شیعه پرنده‌ای است با ۲ بال، که یک بال آن مهدویت و انتظار و بال دیگرش عاشورا و شهادت طلبی است و این ۲ بال او را فناناپدیر کرده است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: فوکویاما همچنین می‌گوید شیعه سپری به نام ولایت دارد که او را تهدیدناپذیر کرده است و برای پیروزی باید عقاید شیعه را مهندسی معکوس کرد.

سعیدی بیان کرد: اگر ما از فلسطین حمایت می‌کنیم، به دلیل حمایت از اساس تشیع، انقلاب و ایران است و اگر چنین وظیفه‌ای انجام نمی‌دادیم، معلوم نبود در منطقه چه اتفاقی می‌افتاد.

وی افزود: راهبرد فرهنگی آمریکا برای تحقق اهدافش و مقابله با انقلاب اسلامی، ایجاد اسلام سکولار و لندنی و راهبرد نظامی او، راه‌اندازی جنگ‌هایی مانند جنگ ۳۳ روزه، جنگ غزه و افغانستان بود.

سعیدی بیان کرد: برخی کارشناسان با اسلام و انقلاب اسلامی مخالفند اما معتقدند در ۲۰۰ سال گذشته ایران تجزیه شد اما رهبر معظم انقلاب در این سال‌ها ایران را از دسیسه دشمنان حفظ کرده‌اند.

وی گفت: سردار شهید قاسم سلیمانی با تلاش و تقویت مقاومت، سوریه و عراق را از سقوط حتمی نجات داد و انقلاب اسلامی ایران در برابر نقشه ۱۰۰ ساله آمریکا، انگلیس و فرانسه، با احیا و ترویج مهدویت، خنثی‌سازی طرح کلان خاورمیانه بزرگ، مقابله با نقشه شکست مقاومت و مقابله با تسلط آمریکا بر سوریه و عراق و تبدیل نبرد نابرابر به نبرد نامتقارن، انتقال فرهنگ بسیجی به سوریه، لبنان، یمن و غزه، و ایجاد زمینه خروج آمریکا از منطقه، نقشه این سه کشور را خنثی کرد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا تاکید کرد: اگر جمهوری اسلامی امروز از فلسطین حمایت و در برابر رژیم صهیونیستی هزینه می‌کند، به دلیل حراست از امینت ملی و استقلال کشور است زیرا عقل حکم می‌کند که برای ایجاد امنیت در کشور، مرزهای خود را به عقب ببریم و دشمن را از اطراف خود دور کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha