جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدنصیر حسینی - نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد

امام جمعه یاسوج گفت: لباس هایی در بازار است که در شأن زن مسلمان ایرانی نیست و شرم‌آور است؛ این همه شهید و خون برای چه دادیم؟ مگر برای این حجاب و عفاف نبود، همه وظیفه داریم در این خصوص ورود کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یاسوج با اشاره به روز قدس و گرامی‌داشت این روز که به عنوان حضرت امام(ره)، گفت: امروز مردم به میدان آمدند و قدرت و شکوه اسلام را نشان دادند. درود بر شما و ننگ بر کشورهایی که دست دوستی به اسراییل غاصب دادند.

وی ادامه داد: قدس قبله اول مسلمانان بوده و حیف است این مسجد مقدس در دست این افراد نجس باشد، این مکان مطهر باید در اختیار مسلمانان باشد و ان شاءالله در آینده نزدیک مسلمان آنجا نماز خواهند خواند.

امام جمعه یاسوج افزود: امروز اسرائیلی باقی مانده که ترس و لرز سراسر بدن و وجود او را گرفته روزی سفارش از نیل تا فرات بود، اما امروز فقط برای موجودیتش تلاش می کند و خودشان هم اعتراف می کنند که چند سال آینده خبری از اسرائیل نخواهد بود و این غده سرطانی از بین خواهد رفت.

وی با تبریک روز کارگر به همه کارگران گفت: به دست همه کارگران بوسه می‌زنیم، باید فرهنگ کار را زنده کنیم برخی‌ها به بیکاری عادت کرده‌اند، درست است در قانون اساسی دولت باید بستر کار را فراهم کند، اما کار دولتی محدود است کسانی که پول و سرمایه دارند اشتغال ایجاد کنند.

امام جمعه یاسوج در ادامه با تبریک عید فطر گفت: روز معلم را هم تبریک می‌گوییم؛ معلمی شغل انبیاست و همه ما مدیون و مرهون زحمات معلمین گرانقدر هستیم؛ آموزش و پرورش و مدرسه محلی است که ما از آن دانش و تربیت آموختیم.

حسینی گفت: موضوع مهم مسئله حجاب است برخی با بدحجابی عفت عمومی را مورد هدف قرار داده‌اند و فساد و فحشا و بی حجابی ایجاد و دیگران را تحریک می کنند، لباسی که در بازار است در شأن و منزلت زن مسلمان ایرانی نیست، نقشه یا هر چیز دیگری است را نمی‌دانم، اما نفرین بر کسانی که چنین لباس های بدحجابی را به خورد زنان ما می دهند.

وی افزود: لباس هایی در بازار است که در شأن زن مسلمان ایرانی نیست و شرم‌آور است؛ این همه شهید و خون برای چه دادیم؟ مگر برای این حجاب و عفاف نبود، همه وظیفه داریم در این خصوص ورود کنیم.

حسینی تاکید کرد: مساجد و پایگاه‌ها و تیم‌های امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شود ستاد امر به معروف و همه پای کار بیایند و به فکر این شرایط باشند مبادا هر سال بگویم یاد سال قبل به خیر.

وی یادآور شد: وضعیت، وضعیت خوبی نبست پدرها و مادرها فرزندان را نصحیت کنیم، ما خواهان برخورد جدی با این پدیده شوم بد حجابی هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پارسا IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    3 1
    سلام سپاس از امام جمعه یاسوج قوه قضائیه، مسئولین ناظر و ستاد امر به معروف و نیروهای انتظامی وظیفه دارند تولید کننده و فروشنده های این نوع لباس های زننده و دور از شأن جامعه اسلامی رو روشن کنند و در صورت ادامه کار نامربوطشان حتما جریمه سنگین و پلمپ تولیدی و فروشگاه و .... تا جایی که بساط مفسده جمع شود وظیفه دارند
  • ایرانی IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    4 1
    سلام برای حل مشکل بی حجابی باید با منشا برخورد بشه. یکی از منشاهای بسیار مهم و تاثیر گذار، طراحان، تولیدی ها و بازار پوشاک هستند. اکثر مردم همونی که تو بازاره می‌خرن و میپوشند‌ همونی که در اینستا و شبکه های اجتماعی عرضه میشه و می‌بینند میپوشن. تجربه ثابت کرده که اگر لباس مناسب و پوشیده عرضه بشه و به وفور بازار رو قبضه کنه همه میرن سمتش. الان شلوارهای لی بلند و گشاد با فاق مناسب مد شده ، خیلی ها به جای پوشیدن شلوار چسب و قد نود رفتند سمت این ها. یا یک دوره روسری های قواره بزرگ مد شد حتی خانم های کم حجاب هم همونا رو میپوشیدن. منتها تغییر مد و پوشش جامعه باید به صورت تزریقی و چراغ خاموش باشه و نباید با کمپین و داد و فریاد باعث تحریک و جبهه گیری مردم شد. خیلی خوبه حوزه یک کارگروه تشکیل بده و این مسئله رو پیگیری جدی بکنه
  • منشا IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    1 1
    وقتی فوتبال زنان تو سیما...
  • خواجه IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    2 1
    سلام .بعنوان یک خانم نقاش و طراح عرض میکنم که : وضعیت بی حجابی و رها شدن خانم ها از حالت هشدار گذشته دولتمردان امثال حسن ها که راضی بودن و جاده اسفالت کن این امر خانمان سوز وبی پناه شدن کودکان با پدیده شوم طلاق و خیانت والدین ، امیدواریم دولت های انقلابی در عرصه فرهنگ دوباره انقلاب اسلامی کنند
  • اصلاح اساسی IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 0
    امام خمینی(ره): اگر رادیو تلویزیون اصلاح شود، امید است یک مملکت اصلاح شود
  • زینت سادات حسینی IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    0 0
    سلام وعرض ادب ممنون از امام جمعه یاسوج. از مسئولین دولت انقلابی انتظار میره هرچه سریعتر وارد عمل بشن. البته از امر به معروف و نهی از منکر نباید غافل شد. در شهر ما اراک گروه‌های بزرگ مردمی برای مطالبه گری و امر به معروف تشکیل شده. ان شاء الله در شهرهای دیگه هم به زودی تشکیل بشه
  • R Roostaei IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    0 0
    عاااالی بودخداخیربده به همه دلسوزان نظام
  • محمدرضا IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    0 0
    ببین کارای دیگتون درسته بعد بیا به حجاب گیر بده شما هم مشهرو درآوردید برو بازار وضعيت قیمت ها رو ببین کم شورشو درارید از خون اون بدبخت ها هم کم ماسه بذارید اختلاس ها هم ربط پیدا میکنه