یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد انصاریان

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان وظیفه، طلاب و حوزه های علمیه را تبیین و روشنگری مسئله فلسطین و جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد انصاریان در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در مشهد اظهار کرد: سرزمینی فلسطین توسط اسرائیل و دشمنان اسلام غصب شده و مردمش آواره شده اند و سال های سال است‌که تعداد زیادی از این مردم در کشورهای دیگر در اردوگاه‌ها آواره‌اند و آنهایی هم که درآن سرزمین ساکن هستند تحت ظلم رژیم غاصب اسرائیل و صهیونیسم قرار دارند.

وی تصریح کرد: مردم فلسطین هر روز برای حضور در مسجد الاقصی درگیر مشکلات زیادی هستند و هر جمعه‌ای که برای اقامه نماز به مسجد الاقصی می‌روند با شکنجه، ضرب وشتم‌های رژیم اشغالگر روبرو می‌شوند و این ظلم و ستم‌های که بر این مردم مظلوم می‌شود.

استاد حوزه علمیه خراسان با اشاره به مسئولیت انسانی و اسلامی هر مسلمان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، افزود: به امید روزی که این قسمت از خاک اسلامی به آغوش مسلمانان برگردد و مردم مظلوم فلسطین ان شاءالله در سرزمین خودشان با کمال آرامش و آسودگی زندگی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان، وظیفه طلاب و حوزه های علمیه را تبیین و روشنگری مسئله فلسطین و جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی دانست و گفت: مراجع بزرگ ما چه در ایران و چه عراق و همه حوزه‌های علمیه، نسبت به دفاع از حقوق مردم فلسطین و سرزمین فلسطین کاملاً آمادگی دارند و همه ما طلبه‌ها باید در این راستا تبلیغ کنیم و مردم را نسبت به ظلم و ستمی که بر مردم مظلوم فلسطین روا شده آگاه کنیم.

وی ادامه داد: وظیفه خودمان را نسبت به ظلمی که ظالم کرده و ظلمی که بر مظلوم شده تبیین‌کنیم و تا جایی که می‌توانیم در مجالس، محافل، مساجد، اقامه نماز و اجتماعات، برگزاری منبرها تبلیغ را وظیفه خود بدانیم.

استاد حوزه علمیه خراسان با اشاره به معنای استکبارستیزی گفت: استکبارستیزی مفهومی است که انسان با کِبر و تکبر کسانی که بزرگ نیستند و لیکن خودشان را بزرگ می‌بینند مقابله کند. همان طور که خداوند متعال نسبت به شیطان در قرآن می‌فرماید «شیطان خودش را بزرگ شمرد و در حالی که بزرگ نبود»، این بزرگ شمردن منشای است که فرد مستکبر از حدود خودش تجاوز و به حریم دیگران وارد شود و نسبت به دیگران ظلم و ستم روا بدارد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان افزود: در حقیقت مستکبر یعنی ظالم و ستمگر و استکبار یعنی آن خویی که انسان به خاطر رسیدن به اهداف شوم خود از او برمی‌خیزد و هرگونه ظلم و ستمی را نسبت به جامعه دیگر روا می‌دارد، لذا در برابر چنین موجودی یا قدرتی عقل حکم می‌کند که با او مبارزه کند و عقلای عالم حکم می‌کنند انسان باید با چنین موجودی مقابله و در برابر او بایستد و جنایات او را برملا کند تا ان شاءالله ریشه‌کن شود.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha