جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فراخوان گردان امام علی(ع) بسیج طلاب و روحانیون استان خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، با بیان اینکه روحیه شهادت‌طلبی و جهاد در راه خدا، در طلاب خوزستانی موج می‌زند، گفت: در ماجرای دفاع از حرم، تعداد بسیار زیادی از طلاب برای اعزام به سوریه به من مراجعه کرده و درخواست صدور مجوز جهت اعزام داشتند؛ اما...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در جمع طلاب بسیجی اهواز، با اشاره به آیه‌ی «وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللَّهِ وَ اللَّهُ رَؤُفٌ بِالْعِبادِ»، بیان کرد: طلبه بسیجی آنچه را که باید دنبال کند، رضایت الهی و معامله‌ای است که با خداوند می‌خواهد انجام دهد.

وی افزود: شما برادران عزیز باید بدانید که جا پای شهدای طلبه و روحانی گذاشته‌اید؛ طلابی که فاضل و درسخوان بودند و در هشت سال دفاع مقدس تا زمانی که به وجود آن‌ها نیاز بود در جبهه مشغول جنگ با دشمن بودند ولی به‌محض اینکه عملیات آن‌ها تمام می‌شد و مأموریت خود را انجام می‌دادند، پای کتاب و درسشان می‌نشستند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، اظهار کرد: انقلاب ما یک انقلاب مستهدف بوده و از سوی دشمنان بسیاری مورد هدف قرارگرفته است و آن چیزی که ما امروز داریم و باید به آن تکیه و از او کمک گیریم فقط و فقط خداوند متعال است که تأکید کرده «وَلَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ» اگر دین او را یاری کنیم او نیز ما را یاری خواهد کرد.

وی، خاطرنشان کرد: امروز اگر کسی بخواهد در هر لباسی و شکلی به نظام جمهوری اسلامی خدمت کند، اولاً باید چشمش باز باشد و دوما مسئولیتی که به عهده او گذاشته‌شده را به فرموده‌ی مقام معظم رهبری محور کره زمین بداند و وظیفه خود را به نحو احسنت انجام دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، با بیان اینکه وظیفه اصلی طلاب دین‌شناسی است، تصریح کرد: شما به حوزه آمدید که با دین خداوند آشنا شده، از دین خدا دفاع کرده و دین خدا را تبلیغ کنید.

وی، ادامه داد: وظایف فرعی ما در این نظام یک وظایف بسیار کلان و ارزشمند است که فقط و فقط با بودن ما درصحنه جامه‌ی عمل می‌پوشد و معنای بسیجی درصحنه بودن است و طلبه باید به تمام معنی بسیجی باشد.

مدیر حوزه علمیه خوزستان با اشاره به نقش طلاب بسیجی در مقابله با نفوذی ها، گفت: شما ثابت کردید حوزه علمیه خوزستان در همه عرصه‌هایی که حضورش نیاز بوده چه علمی، چه کرونا، چه اغتشاشات، چه تنش آبی و بقیه مسائل کشور، درصحنه حضور داشته و این مدال افتخاری است که همیشه باید بر سینه‌ خود نگه‌دارید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، با اشاره به تمجید رهبر انقلاب از اقدامات طلاب جهادی خوزستان، گفت: مقام معظم رهبری از شما به‌عنوان الگو و اسوه‌هایی که در اهداف بلند انقلاب اسلامی مشغول خدمت بوده و بهترین حضورها را داشته‌اند یادکرده است؛ به همین دلیل باید فعالیت‌های خود را بیش از پیش با قدرت و صلابت دنبال کنید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، در پایان با بیان اینکه روحیه شهادت‌طلبی و جهاد در راه خدا، در طلاب خوزستانی موج می‌زند گفت: در ماجرای دفاع از حرم، تعداد بسیار زیادی از طلاب برای اعزام به سوریه به من مراجعه کرده و درخواست مجوز اعزام داشتند. بنده به آیت‌الله موسوی جزایری عرض کردم اگر این تعداد بخواهند به سوریه بروند مدارس علمیه خالی می‌شوند که آیت‌الله جزایری پاسخ داد با فرماندهی سپاه خوزستان هماهنگ کنید تا تنها طلابی که لشکر درخواست اعزام آن‌ها را دارد به سوریه اعزام شوند. بحمدالله با این هماهنگی توانستیم مقداری مسأله را کنترل و تاب‌وتب طلاب را کم کنیم؛ در غیر این صورت همه برای دفاع از حرم به سوریه می‌رفتند و مدارس علمیه خالی می‌شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha