سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 1022707
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
رویداد آموزشی جامعه الزهرا

حوزه/ مدیر رویداد آموزشی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها به تبیین این رویداد که ناظر بر آسیب‌شناسی در حیطه نظام آموزشی با محوریت متون درسی، سرفصل‌ها و روش‌های مطالعه با مهارت حل مسئله برای طلاب بخش‌های مختلف و اساتید در نظر گرفته شده است، پرداخت.

خانم سیده زهرا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به جایگاه تأثیرگذار و هدایتگر حوزه‌های علمیه، به تبیین رویداد آموزشی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها پرداخت و اظهار داشت: آموزش شناخت نظام مسائل و شیوه اولویت بندی و روش حل آن از جمله مهارت‌های مورد نیاز برای طلاب محسوب می‌شود و می‌تواند در راستای آموزش مطالبه گری صحیح مؤثر باشد.

مدیر رویداد آموزشی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: مطالبه‌گری که در بستر شناخت مسائل ایجاد شده باشد و با ایجاد افق دید و نقشه راه مناسب، زمینه نقد عالمانه و منصفانه را فراهم کند، خود مقدمه تبیین مسئله و راهکار حل آن را نیز ایجاد خواهد کرد.

حسینی خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مورد توجه حوزه‌های علمیه از زمان تأسیس تا کنون، بحث تحول در متون درسی و تأثیرگذاری محتواهای آموزشی در تربیت طلاب متخلق، متعهد، متخصص و کارآمد بوده است.

وی با اشاره به راه اندازی پویش «به وقت مطالبه‌گری مسئولانه» از سوی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در سال گذشته، یادآور شد: این پویش در راستای فرهنگ‌سازی جهت حضور عالمانه، نقد منصفانه و گفتمان علمی راه اندازی شد و برگزاری رویدادهای فصلی ناظر بر مسائل شناسایی شده در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در دستور کار قرار گرفت.

مدیر رویداد آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به راه اندازی رویداد آموزشی، بیان داشت: رویداد پیش‌رو در حوزه آموزش ناظر بر آسیب‌شناسی در حیطه نظام آموزشی با محوریت متون درسی، سرفصل‌ها و روش‌های مطالعه با مهارت حل مسئله برای طلاب بخش‌های مختلف و اساتید جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در نظر گرفته شده است.

حسینی اظهار داشت: در این رویداد، موضوع «آسیب‌شناسی روش‌های مطالعه» ویژه طلاب سطح دو و موضوع «نقد و بررسی متون درسی» ویژه طلاب سطح سه و چهار برگزار می‌شود، همچنین موضوع «نقد و بررسی سرفصل کتب درسی» به اساتید، طلاب دوره عالی فقه و اصول، نخبگان و دانش آموختگان دوره تدوین متون درسی اختصاص یافته است.

وی به فرآیند اجرای این رویداد در سه سطح «پیش رویداد»، «رویداد آموزشی» و «پسارویداد آموزشی» اشاره کرد و افزود: پیش رویدادهای آموزشی متون درسی ویژه طلاب سطح سه و چهار در تاریخ ۲۰ اردیبهشت، سرفصل نویسی ویژه اساتید و طلاب دوره عالی فقه روز ۲۱ اردیبهشت و روش‌های مطالعه ویژه طلاب سطح دو روز ۲۲ اردیبهشت ساعت ۷ تا ۱۴ برگزار می‌شوند.

مدیر رویداد آموزشی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به زمان برگزاری رویداد، گفت: رویداد آموزشی متون درسی ویژه طلاب سطح سه و چهار روز ۸ خرداد، سرفصل نویسی ویژه اساتید و طلاب دوره عالی فقه در تاریخ ۹ خرداد و رویداد روش‌های مطالعه ویژه طلاب سطح دو روز ۱۰ خرداد برگزار خواهد شد.

حسینی، زمان ثبت نام در رویداد آموزشی را تا ۱۳ اردیبهشت اعلام کرد و یادآور شد: علاقه مندان می‌توانند از طریق پیوند https://survey.porsline.ir/s/XQaE۵OOQ برای شرکت در این رویداد ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری رویداد آموزشی، عنوان کرد: تقویت و رشد روحیه مطالبه گری صحیح و گفتمان سازی علمی در مسائل آموزشی، تقویت روحیه پرسشگری عالمانه ناظر بر شناسایی و حل مسائل آموزشی، پویایی، نشاط و فعالیت جمعی طلاب و اساتید در مواجهه با مباحث علمی-آموزشی و سازماندهی و شبکه سازی طلاب و اساتید متعهد و متخصص از جمله اهداف برگزاری این رویداد است.

مدیر رویداد آموزشی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها همچنین به دستاوردهای بالقوه این رویداد اشاره کرد و گفت: این رویداد دستاوردهای مهمی به همراه خواهد داشت و باعث شناسایی ظرفیت‌ها و استعدادها، تعامل و کار گروهی، شناسایی مسائل، شبکه‌سازی و راهبری فضای گفتمان علمی، تعامل طلاب و اساتید با مسئولان، حضور فعال و تأثیرگذار ظرفیت‌های درون سازمانی و معرفی ظرفیت‌ها به مجامع علمی و در نتیجه نقش‌آفرینی بانوان فرهیخته حوزوی درشکل‌گیری تمدن نوین اسلامی خواهد شد.

حسینی در ادامه به نکاتی درباره حضور در این رویداد اشاره و عنوان کرد: هر موضوع برای هرکدام از مخاطبان در پیش رویداد و رویداد در یک روز برگزار خواهد شد و هر یک از مخاطبان تنها در یک موضوع می‌توانند شرکت کنند.

وی با اشاره به ارائه خدمات سرویس ایاب و ذهاب و مهدکودک ویژه کودکان، اضافه کرد: طلاب شهرستانی در صورتیکه قبلا خوابگاهی بوده و در حال حاضر مجازی هستند، می‌توانند از خوابگاه استفاده کنند و برای دیگر طلاب که پذیرش خوابگاه نشده اند این امکان وجود ندارند.

مدیر رویداد آموزشی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در پایان تصریح کرد: برای برگزاری کلاس‌ها در روزهای پیش‌رویداد و رویداد، همکاری لازم از سوی مسئولان محترم آموزشی صورت خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha