شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست مشترک رئیس دانشکده صدا و سیمای قم و سرپرست حوزه‌های علمیه خواهران

حوزه/ زمینه‌های همکاری‌های مشترک بین دانشکده صدا و سیمای قم و مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با حضور دکتر موسوی مهر و حجت الاسلام والمسلمین فاضل به همراه جمعی از معاونان و مدیران دو مجموعه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست مشترک دکتر سید محمدمهدی موسوی مهر رئیس دانشکده صدا و سیما - قم (دین و رسانه) و حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، سرپرست مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در این نهاد حوزوی برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر موسوی مهر با اشاره به پذیرش طلاب در دانشکده صدا و سیمای قم، اظهار داشت: بانوان طلبه سطح ۲ از ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ می توانند با ثبت نام و شرکت در آزمون اختصاصی کارشناسی ارشد در دو رشته ادبیات نمایشی و علوم ارتباطات اجتماعی به تحصیل در دانشکده صدا و سیمای قم بپردازند.

رئیس دانشکده صدا و سیما قم با بیان اینکه هنر و رسانه در جهاد تبیین اصلی ترین عناصر هستند، بر لزوم حضور بانوان طلبه در این عرصه‌ها تأکید کرد و گفت: در این دانشکده، علاوه بر دوره‌های رسمی، دوره‌های مهارتی ویژه طلاب برگزار می‌شود که طلاب با حضور در این دوره‌ها می‌توانند در جهاد تبیین و انجام رسالت خود تأثیرگذارتر باشند.

در ادامه نشست نیز حجت الاسلام والمسلمین فاضل با اشاره به اهمیت توجه به تغییرات اجتماعی و ضرورت توجه به جایگاه خانواده در عرصه رسانه، اظهار داشت: امروزه نقش رسانه در تربیت فرزندان بسیار مؤثر است؛ لذا باید جایگاه مادران در این نقش برای تربیت بهتر فرزندان دیده شود و حضور بانوان طلبه در عرصه رسانه می تواند این نقش تربیتی را کامل کند.

وی لزوم توجه به استفاده بهینه از فضای مجازی و رسانه در عصر حاضر و پیش رو در بخش های مختلف به ویژه آموزش را ضروری برشمرد و افزود: همکاری و همگامی حوزه های خواهران با صدا و سیما به ویژه دانشکده صدا و سیما می تواند زمینه خوبی برای حضور عالمانه در فضای مجازی و رسانه و استفاده بهینه از این عرصه باشد.

در پایان نشست، بر لزوم بررسی راهکارهای همکاری متقابل بین حوزه های علمیه خواهران و دانشکده صدا و سیما و رسیدن به توافق نامه همکاری تأکید شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha