جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
صفایی

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه جهان غرب به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی هیچ وقت این قدر دچار استیصال نشده اند گفت: در افغانستان شکست خوردند، در اوکراین نیز دارند شکست می خورند، آینده جهان اسلام خواهد شد. این وعده خداست؛ در نظام دگرگونی کلان منطقه و جهان، ایران نقش بسیار مهمی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری ، صبح امروز در دیدار اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان بوشهر با تأکید بر دو عنصر عقلانیت دینی و ولایتمداری گفت: در تعامل فرد با جامعه، اگر عقلانیت دینی و داده های الهی بایکدیگر توأم شوند و مدیریت رفتار سیاسی براساس داده های الهی باشد دو ویژگی بصیرت و مجاهدت در فرد ایجاد می شود، اگر ساختار ساحتی انسان ها این چنین شد به ولایتمداری می رسد، این ولایتمداری شامل ولایت پیامبران و ائمه علیهم السلام و امروز ولایت فقیه است.

وی افزود: تجلی فعالیت سیاسی خدامحور در ولایتمداری نهفته است. معنای اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم همین ولایتمداری است. بدون ولایتمدری سیاست الهی معنا پیدا نمی کند؛ نکته مهم در حوزه سیاست ورزی دینی تبعیت از ولی فقیه است، این مرجعیت تعدد بردار نیست، بدین شکل که الهام بخش همه سیاست ورزی ها رهنمودهای ولی فقیه است. در حوزه فتوا انحصار نیست و مراجع تقلید متعدد هستند ولی در حوزه سیاست، تنها مرجع، ولی فقیه است که همگان باید از او اطاعت کنند؛ تمدن های دینی زمانی می توانند به شکوفایی برسند که در پرتو عقلانیت دینی، بصیرت اجتماعی و مجاهدت و بر پایه ولایتمداری حرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در ادامه نگاهی به فضای سیاسی حاکم بر منطقه نیز انداختند و اشاره کرد: در جغرافیای غرب آسیا سه نقطه است که اگر دچار بحران سیاسی، امنیتی و نظامی بشود تمام ظرفیت های این منطقه دچار آسیب جدی خواهد شد. یکی از آن ها خطوط مقاومت است که شامل لبنان، سوریه، عراق و ایران است. توطئه داعش در راستای چنین بحرانی در منطقه بود که در سه کشور عربی شاهد ایجاد بحران هایی بودیم، اما دیدیم که در پرتو حاکمیت عقلانیت دینی منبعث از تدابیر ولی فقیه چنین بحران خطرناکی در ایران به وقوع نپیوست.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری بیان داشت: منطقه دوم شامل کشورهای اوکراین، روسیه و بلاروس می شود، این جنگی که امروز جریان دارد یک جنگ تحمیلی غرب است که روسیه را دچار بحران مالی و تسلیحاتی کنند. نقشه غرب این است که روسیه در این جنگ متضرر شود، در حال حاضر همه گروه های تکفیری در اوکراین هستند اینها نقشه های گسترده ای داشتند ولی هنوز انسجام کامل پیدا نکرده بودند که با اقدام روسیه دچار فروپاشی شدند.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: برنامه های دیگر در پاکستان است که عمران خان نخست وزیر را به خاطر عدم تابعیت محض از سیاست های غربی ها ساقط کردند. نقشه دیگر ایجاد درگیری و جنگ بین ایران و افغانستان بود. با روی کار آمدن طالبان غربی ها تلاش گسترده ای کردند که بین مردم ایران و افغان اختلاف قومی و مذهبی ایجاد کنند و در نتیجه این دو کشور را دچار جنگ فرسایشی کنند. این توطئه با هوشیاری مقام معظم رهبری و مردم شکست خورد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه جهان غرب به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی هیچ وقت این قدر دچار استیصال نشده اند، گفت: در افغانستان شکست خوردند، در اوکراین نیز دارند شکست می خورند، آینده جهان اسلام خواهد شد. این وعده خداست؛ در نظام دگرگونی کلان منطقه و جهان، ایران نقش بسیار مهمی دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha