پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید ناصر محمدی

حوزه/ امام جمعه موقت یزد گفت: تفاوت شیعیان ایرانی در عصر ظهور با کوفیان زمان امام حسین(ه) در داشتن اراده، تبعیت از ولایت فقیه و پیروی از نائب امام زمان(عج) یعنی امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ناصر محمدی امام جمعه موقت یزد، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به پنجم ماه شوال، ورود حضرت مسلم(ع) به کوفه اظهار داشت: کوفه آن زمان شباهت زیادی با زمان امروز دارد.

وی با تشریح شرایط جامعه پس از پیامبر گرامی اسلام(ص)، گفت: مردم پس از امام حسن(ع)، به حکومت اسلامی احساس نیاز پیدا کردند و خواهان تشکیل حکومت اسلامی شدند و لذا به امام حسین(ع) نامه‌ای را ارسال کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی، با بیان اینکه مسلمان‌ترین مسلمانان در کوفه آن زمان زندگی‌ می‌کردند، گفت: کوفه پایگاه خواص و مرکز شیعیانی بود که شناخت بیشتری نسبت به اهل بیت(ع) و پیامبر داشتند و کوفه آن زمان را می‌توان از لحاظ اسلامی با ایران امروز مقایسه کرد.

وی تصریح کرد: مردم ایران نسبت به اهل بیت(ع) و پیامبر(ص) معرفت دارند و ام القراء جهان اسلام، ایران است همانند کوفه که آن را ام‌القراء می‌خواندند اما اشکال کار این بود که با وجود معرفت کوفیان به اهل بیت(ع)، متأسفانه وفا و اراده نداشتند، موضوعی که در ایران برعکس آن را شاهد هستیم.

امام جمعه موقت یزد یادآور شد: مردم کوفه خواستار تشکیل حکومت اسلامی بودند و اگر در آن زمان حکومت اسلامی تشکیل می‌شد، به جاه‌های دیگر نیز سرایت می‌کرد، اما کوفیان با وجود آنکه ۱۲ هزار نامه به حضرت نوشتند، تنها اهل شعار بودند نه عمل.

امام جمعه موقت یزد، با اشاره به اعزام نمایندگان امام حسین(ع) به سوی مردم کوفه برای اثبات درستی سخن مردم، گفت: امام حسین(ع) در پایان نامه خود به کوفیان فرمودند: «ای مردم می‌دانید چه کسی حکومت اسلامی واقعی را تشکیل می‌دهد؟ آن کسی که پایبند به عدالت اجتماعی باشد و در برابر حق تسلیم باشد و بر هواهای نفسانی خودش مسلط باشد».

امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه کوفیان خیانت کردند و قبل از ورود امام(ع) به کوفه حضرت مسلم را به شهادت رساندند، اظهار داشت: شرایط امروز نیز بسیار با آن روز شباهت دارد و اگر آن روز نایب امام حسین(ع)، حضرت مسلم بود، امروز نایب حضرت مهدی(عج) امام خمینی(ره) و بعد از ایشان امام خامنه‌ای هستند.

حضرت مهدی(عج) زمانی می‌آیند که ولایتمداری ما اثبات شود

حجت الاسلام والمسلمین محمدی، ادامه داد: اگر می‌خواهید بفهمید ما اطاعت از نایب امام زمان(عج) داریم یا خیر، در انتخابات‌ها و حوادث گوناگون باید جستجو کرد که جواب این مسئله براساس اجرای معیارهای رهبری مشخص می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر رهبر معظم انقلاب معیارهایی را مطرح کنند و عده‌ای خلاف آن عمل کنند، در واقع کوفیان بی وفا هستند، مطرح کرد: حضرت مهدی(عج) وقتی می‌آیند که واقعا اثبات شود ما ولایتمداریم و مطیع ولی امر هستیم.

امام جمعه موقت یزد، در ادامه با اشاره به هشتم شوال سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع(ع) در مدینه، اظهار داشت: آل‌سعود، دشمنان بشریت هستند و در طول دوران زندگی شوم خود عملکرد بسیار ظالمانه‌ای داشته‌ و دارند که خباثت‌ها و خیانت‌های زیادی را مرتکب شدند.

وی افزود: آل‌سعود هم به مانند رضاخان به صورت کامل با حمایت انگلستان ایجاد شد و از زمان شروع به‌کار خود، به ترویج افکار باطل وهابیت در جامعه عربستان پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی، اظهار داشت: این ظالمان در مکه و مدینه هر کجا که زیارتگاهی بود را تخریب کردند و حتی قصد تخریب مسجدالنبی و حرم مطهر نبی مکرم اسلام(ص) را هم داشتند.

وی با اشاره به هفته معلم، خاطرنشان کرد: معلمان حق بزرگی بر گردن همه ما دارند و از مسئولان عزیز در مجلس و دولت می‌خواهیم که هر چه زودتر خواسته‌های منطقی و مشکلات این عزیزان را برطرف کنند.

امام جمعه موقت یزد، اظهار داشت: از معلمان عزیز هم می‌خواهیم در عین حال که خواسته‌های خود را به صورت قرص و محکم به مسئولان دولت و نمایندگان مجلس بیان و پیگیری کنند، مراقب باشند که دشمنان نظام و انقلاب از این خواسته به حق آنها سوءاستفاده نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی، با اشاره به گرانی‌ها در کشور تأکید کرد: از دولت و مسئولان می‌خواهیم برای برون‌رفت از مشکلات تلاش کنند و تمامی هم و غم خود را برای غلبه بر مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم قرار دهند، هرچند که میراث‌دار گذشتگان هستند.

وی بیان کرد: متأسفانه دولت گذشته با اقدامات نسنجیده و بی‌تدبیری خود، پوست موز زیر پای دولت فعلی انداخت و میراث بسیار بدی را برای دولت سیزدهم بر جای گذاشت.

امام جمعه موقت یزد، بیان کرد: دولت قبل چرا به جای توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی، ‌ یارانه‌های مردم را افزایش نداد که هم جلوی فساد گرفته شود و هم جلوی قاچاق‌های گسترده گرفته شود.

وی گفت: تلاش دولت فعلی این است که قیمت‌ها را آزاد کنند تا در مقابل قاچاق ایستادگی کنند و مابه التفاوت آن را به صورت یارانه به مردم پرداخت شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha