جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: دیوان محاسبات در کنار گزارش‌هایی که در رابطه برخی تخلفات ارائه می‌شود، ضروری است گزارشی از وضعیت سلامت دستگاه‌ها نیز در جامعه ارایه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل دیوان محاسبات استان همدان با تاکید بر اینکه نظارت امری عقلایی و شرعی است، اظهار داشت: هر چه این نظارت بیشتر باشد، قطعا شاهد بهره وری بالاتری در عرصه‌های مختلف خواهیم بود.

وی افزود: البته در کنار این نظارت‌ها ضروری است تا افراد نسبت به نظارت درونی نیز توجه داشته باشند و بدانند که روزی در برابر پروردگار باید پاسخگو عملکرد خود باشند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه از بیت المال، به اموال الهی و اموال الناس تعبیر شده است، گفت: امیرالمومنین(ع) در دوران حاکمیتی خود، نسبت به بیت المال بیشتر از موارد دیگر حساسیت داشتند.

وی با تاکید بر اینکه اگر کسی خطایی در عرصه بیت المال مرتکب شود، باید بداند که نه تنها ملت ایران که با کل جامعه اسلامی طرف است، یادآور شد: دیوان محاسبات در حوزه نظارت‌ها نقش بسیار پر رنگی دارد و در عرصه مسئولیت، هم به قانون‌مداری کمک می‌کند و هم با تسهیل‌گری می‌تواند بسیاری از گره‌ها را باز کند.

حجت الاسلام‌والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه مدیران جدید از تجربیات مدیران قبلی استفاده و در کارها با آنها همفکری کنند، یادآور شد: در کنار گزارش‌هایی که در رابطه برخی تخلفات ارائه می‌شود، ضروری است گزارشی از وضعیت سلامت دستگاه‌ها نیز در جامعه ارایه شود.

وی تصریح کرد: دشمن با برجسته سازی فساد برخی ادارات، در تلاش است که جامعه را تحت تاثیر قرار دهد، بنابراین تحقق جهاد تبیین در شرایط فعلی بسیار ضرورت دارد.

نماینده ولی فقیه در همدان، با اشاره به نظارت دیوان محاسبات استان همدان بر هزینه کرد ۱۲ هزار میلیارد تومانی در بین نهادها، عنوان کرد: تخلفات ثبت شده تنها کمتر از یک درصد بوده، موضوعی که لازم است مردم از آن مطلع باشند و بدانند که نظارت‌ها در دستگاه‌ها با جدیت در حال انجام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha