شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
علی کامیار دادستان دیوان محاسبات کشور

حوزه / دادستان دیوان محاسبات کشور با اشاره به وحدت و اتحادی که بین سه قوه در عرصه مبارزه با فساد وجود دارد، گفت: با وجود آنکه دولت‌های گذشته، دیوان محاسبات را مانع رشد و توسعه کشور می‌دانستند، اما در دوره فعلی فضا برای فعالیت دیوان محاسبات توسط دولت باز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، علی کامیار دادستان دیوان محاسبات کشور پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل دیوان محاسبات استان همدان، حفاظت و نظارت بر بیت‌المال را دو وظیفه اصلی دیوان محاسبات خواند و اظهار داشت: آنچه در مسیر تحقق اهداف موجود دیوان محاسبات ضروری است، همراهی و همگامی همه مردم و مسئولان با این مجموعه است.

وی با اشاره به وحدت و اتحادی که بین سه قوه وجود دارد، مطرح کرد: رئیس جمهور امروز برای دیوان محاسبات جایگاهی قائل است که قبل‌تر شاهد این نوع نگاه نبودیم.

دادستان دیوان محاسبات کشور افزود: با وجود آنکه دولت‌های گذشته، دیوان محاسبات را مانع رشد و توسعه کشور می‌دانستند، اما در دوره فعلی فضا برای فعالیت دیوان محاسبات توسط دولت باز شده است.

وی با گلایه از حرکت کند دیوان محاسبات در سال‌های اخیر، یادآور شد: خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد اقدام خوب و هوشمندانه‌ مجلس بودیم که خواهان حرکت مستقل این مجموعه بود.

کامیار با تاکید بر اینکه ما به دنبال پیشگیری از فساد هستیم نه پرونده‌سازی، بیان کرد: امروز اعلام می‌کنیم که مسئولان، دیوان محاسبات را از خود بدانند.

وی با بیان اینکه مردم به مسئولان اعتماد داشته باشند، گفت: دشمن با استفاده از ابزارهای خود، به دنبال این است که نظام اسلامی را نظامی ناکار آمد نشان دهد.

دادستان دیوان محاسبات کشور با تاکید بر اینکه موفقیت‌های کشور در دوران تحریم‌ها، برگرفته از فرهنگ اسلامی، جانفشانی شهدا و سلامت مسئولان است، یادآور شد: هدف دشمن این است که نشان دهد مسئول سالم در بین مسئولان کشور کم است، در حالی که لازم است مردم بدانند مدیران، پس از پیمودن مراحل گوناگون به این سمت رسیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه البته برخی با پارتی بازی این جایگاه را کسب می‌کنند که تعدادشان کم است، عنوان کرد: مردم نباید در رابطه با فساد یا تخلفات به نهاد دیگری مراجعه کنند، چرا که دیوان محاسبات تنها مرجعی است که در رابطه با مسائل مالی و بیت المال نسبت به همه دستگاه‌های اجرایی اظهار نظر می‌کند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha