دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جایگاه زن در اسلام

حوزه/ نشست تحکیم خانواده با سخنرانی مدیرکانون انجمن زن و خانواده، در مسجد بی‌بی سکینه ساوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز به همت معاونت فرهنگی حوزه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها ساوه جلسه تحکیم خانواده با سخنرانی مدیر کانون انجمن زن و خانواده، در مسجد بی‌بی سکینه، با حضور بانوان ساوه ای برگزار شد.

در این جلسه خانم خرم، مدیر کانون انجمن زن و خانواده به تبیین جایگاه ارزشی و انسانی زنان در اسلام و سایر ادیان جهان پرداخت و گفت: اسلام از تمام جهات و در کل ابعاد زندگی، اعم از حالات شخصی و مقررات اجتماعی، احترام و وظایف و حقوق زنان را متناسب با شرایط و توانمندی جسمی و روحی آنان در نظر گرفته است و تعبیراتی که از زنان می‌شود چه به صورت خطاب و چه به صورت غیاب، بسیار محترمانه و همانند مردان می‌باشد: «و المؤمنون و المؤمنات»، اما در غرب تا مدت‌های زیادی ، این بحث مطرح بود که آیا زن انسان است‌ یا

خیر؟ و بالاخره بعد از سال های متمادی در یک مجمع مهم، تصویب شد که زن هم انسان است اما برای خدمت ‌به مردان آفریده شده است .

وی در ادامه به شاخص های مثبت همسری پرداخت و گفت :یکی از عالی‌ترین جلوه‌های ارتباط عاطفی در همسران با یکدیگر، پشتیبانی عاطفی است؛ زیرا در کلام خداوند یکی از اهداف تشکیل خانواده، پیوند مودت و رحمت بیان شده است.

مدیر کانون انجمن زن و خانواده در پایان با توجه به مشکلات و معضلات اجتماعی عصر حاضر، جایگاه حیا و تأثیر آن در زندگی زنان و بحث طلاق اشاره کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha