جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / امام جمعه قزوین گفت: اینکه مسئولین و دست اندرکاران همت کردند و این شرایط را به وجود آوردند تا بتوانیم شکوه و عظمت نماز عید فطر را به صورت متمرکز شاهد باشیم، سفارش امیرالمومنین(ع) و ائمه است چرا که عظمت مسلمین باید دیده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که در بلوار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، اظهار کرد: خدا را برای حضور پرشور مردم علی‌الخصوص جوانان و نوجوانان در عرصه‌های معنوی و دینی شاکریم، دشمنان ما خوشحال می‌شوند از این که فرزندان ما از دین برگردند، اما این گونه نیست و هر روز علاقه و گرایش به این مهم در بین جوانان ما بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: نمونه بارز این معنا، اعتکاف نوجوانان قزوینی در ماه مبارک رمضان بود و شاهد صحنه‌های ارزشمندی بودیم که حدود ۶۰۰ نفر از نوجوانان به مسجد آمدند، در حالی که برخی حتی روزه به آن‌ها واجب نشده بود، اما روزه گرفته، عبادت کرده و اعتکاف کردند، بنده یقین دارم هر سال به لطف و عنایت خدا این جمعیت بیشتر خواهد شد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خدا را سپاسگزاریم به خاطر راهپیمایی بسیار باشکوهی که مردم غیور ما در سراسر کشور و در سراسر دنیا و حتی غیرمسلمانان در روز قدس رقم زدند تا پشتیبانی خود را از مظلومان فلسطین اعلام کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: همچنین خدا را سپاسگزاریم برای اینکه در طول سالی که گذشت هر روز عزت، اقتدار، قوت، قدرت و شکوه مسلمانی و مسلمانان افزوده شد و دشمنان اسلام و مستکبران و زورگویان ضعیف‌تر و به افول خود نزدیک‌تر شدند و رژیم منحوس صهیونیستی بیشتر از همیشه زمین گیر شده است.

وی خاطرنشان کرد: از خدای متعال می‌خواهیم همان عیدی که رسول خدا(ص) و امیرالمومنین(ع) برای امروز به ما وعده داده‌اند را در سال پیش رو در شکست نهایی و اضمحلال رژیم ظالم و منحوس صهیونیستی قرار دهد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: روز عید فطر این جملات را داریم که خدایا بر عذاب آن کافرانی که ظلم کرده و مستکبر هستند بیفزا، آن‌هایی که مانع راه خدا هستند، آن‌هایی که مردم از دست آنان به ستوه آمده‌اند، آن‌هایی که کشتار دسته جمعی به راه می‌اندازند و امنیت مردم را سلب کرده‌اند، آن‌هایی که آیات تو و پیامبران تو را تکذیب می‌کنند، خدایا بین آنان اختلاف انداخته و خودشان را به جان یکدیگر بینداز و در دل‌های آن‌ها ترس و وحشت را حاکم کن و هر چه برای مجرمین در نظر گرفته‌ای بر سر آنان بباران.

خطیب نماز عید فطر قزوین عنوان کرد: اکنون که ما در این مکان مشغول اقامه نماز هستیم، عزیزان ما در مرزها در حال ماموریت بوده و به صورت شبانه روزی تلاش می‌کنند و لذا برای آنان که در شرق و غرب و عالم در حال تلاش هستند و در فلسطین، غزه، لبنان، نیجریه و در کشورهای آفریقایی برای دین و عدالت و انسانیت در تلاش هستند، دعا می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در قزوین بیان کرد: ما محتاج تقوا هستیم، خدایا این تقوا را روزی ما قرار بده، در قلب همه مومنین و مومنات ایمان و حکمت را قرار بده و توفیق شکر نعمت و وفای به عهدت را به ما عنایت کن، آن هایی که از میان ما رفته‌اند را مشمول غفران خود قرار بده.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تاکید کرد: از خداوند می‌خواهیم معیشت مردم را با خدمت‌گزاری دولت خدمتگزار، با بسیج خیرین و مومنین و با دعای خیر نمازگزاران و روزه دارانی که آمده‌اند، سر و سامان مناسبی عنایت فرمایند و بر توفیقات دولت در خدمت به مردم بیفزاید.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه اگر گناه کنیم و اهل ذکر نباشیم، از عبادت دور خواهیم ماند، گفت: به مرور زمان قلب ما تیره و تار می‌شود و روزی می‌رسد که دیگر حق و باطل را درک نخواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه عیدفطر به معنای جشن پیروزی فطرت، رشد و کمال انسانیت در پرتو انوار عبادت و بندگی خدای متعال است، مطرح کرد: در حدیثی از رسول گرامی اسلام (ص) آمده است که با آغاز شدن شوال، منادی فریاد بر می‌آورد ای مردم با ایمان، برای دریافت جوایز خود که یک ماه در دانشگاه روزه داری، عبادت، سحرخیزی و قرائت قرآن حاضر بودید بشتابید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: خداوند در ابتدای ماه مبارک رمضان ما را به تقوا دعوت کرد و فرمود روزه بگیرید و برای رسیدن به تقوا همت کنید و لذا امروز در روز عیدفطر به خدای متعال در قنوت نماز عرضه می‌داریم که چه خوب جایزه‌ای دادی و دل ها را نورانی کردی.

امام جمعه قزوین با اشاره به فرمایش امیرالمومنین(ع) که فرمودند امروز برای کسانی که خدای متعال روزه آن‌ها را قبول کرد و نماز آن‌ها را پذیرفت، روز عید است، تصریح کرد: در طول سال هر روزی که در آن معصیت نکردیم عید است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: در حدیث دیگری از امیرالمومنین(ع) آمده است، خداوند عید فطر را قرار داد تا شکوه و عظمت و اجتماع مومنین دیده شود، اینکه مسئولین و دست اندرکاران همت کردند و این شرایط را به وجود آوردند تا بتوانیم شکوه و عظمت نماز عید فطر را به صورت متمرکز شاهد باشیم، سفارش امیرالمومنین(ع) و ائمه است چرا که عظمت مسلمین باید دیده شود.

وی یادآور شد: این عظمت در نمازهای جمعه، مساجد، راهپیمایی‌های انزجار از دشمنان خدا و حمایت از بندگان مظلوم خدا دیده می‌شود.

 عظمت مسلمانان در نمازهای جمعه و جماعت و راهپیمایی‌ها به خوبی دیده می‌شود

انتهای پیام /

 عظمت مسلمانان در نمازهای جمعه و جماعت و راهپیمایی‌ها به خوبی دیده می‌شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha