جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
لیکک

حوزه/ امام جمعه بهمئی گفت: تا زمانی که رژیم غاصب مسلط بر فلسطین است، تمام روزها باید روز قدس باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کهگیلویه و بویراحمد؛ صبح امروز همزمان با سراسر کشور، نماز عید سعید فطر به امامت حجت الاسلام محمد یوسف افروغی امام جمعه شهرستان بهمئی و با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین شهرستان، در مصلی امام رضا (ع) شهرستان بهمئی برگزار گردید.

حجت الاسلام افروغی امام جمعه شهر لیکک با تبریک عید سعید فطر اظهار کرد: امیدواریم که این جشن بندگی تا ماه های آینده و تا رمضان دیگر تداوم داشته باشد و بعد از ماه مبارک رمضان تلاش کنیم هم مساجدهایمان پر باشد و هم به نماز صبح توجه ویژه‌ای داشته باشم، چرا که نماز ستون دین است.

وی ادامه داد: یکی از عوامل استحکام خانواده بحث دینداری و تقوا است و خیلی از خانواده‌ها که در این خوزه آسیب دیده‌اند به دلیل عدم رعایت تقوا و استفاده از مطالب نامطلوب در فضای مجازی است.

وی گفت: دیروز ۱۲ اردیبهشت روز معلم و بزرگداشت شهید مطهری بود، هر کس بخواهد انقلاب اسلامی ایران و همچنین دین را به صورت مختصر بشناسد، مطالعه آثار شهید مطهری برای او کافی است تا جایی که امام راحل(ره) می‌فرماید من آثار شهید مطهری را بدون استثنا تایید میکنم.

وی افزود: امیرالمومنین علی(ع) می‌فرماید "مَن عَلَّمَنی حَرفاً فَقَد صَیَّرَنی عَبداً، هرکس مرا نکته ای آموزد، مرا بنده خویش ساخته است" و این جایگاه بالای معلمی در دین اسلام را نشان می‌دهد و لذا مشکلاتی که معلمان در حوزه معیشتی دارند، قطعا دولت و مجلس در تلاش هستند این مشکلات را حل کنند.

حجت الاسلام افروغی با بیان اینکه معلمین نجات دهنده انسان‌ها هستند، گفت: هدایت و سلامت جامعه در دست معلمان است، چرا که معلم احیاگر روح، اندیشه، عقل و ایمان دانش آموز است.

وی در پاسخ به یک شبهه در مورد رویت هلال ماه یادآور شد: برخی از کشورهای عربی پیرامون و چند کشور غیر عربی با نگاه به عربستان سعودی، می‌گویند چون مکه قبله تمام مسلمانان است و یک جایگاه اولی به لحاظ تقدس در منطقه دارد، بنابراین بدون تحقیق دنباله رو این کشور هستند.

امام جمعه شهرستان بهمئی خاطرنشان کرد: از حماسه مردم ایران با زبان روزه در روز قدس که باعث تقویت امید مردم فلسطین شد، تشکر می‌کنم.

وی افزود: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، مقاومت فلسطین تا به امروز جواب داده است و گسترش جبهه مقاومت در حال رقم خوردن است و عقب نشینی‌های اسرائیل طی سال‌های گذشته باعث شده که کشورهای سازشگر به فکر تجدید نظر بیفتند.

حجت الاسلام افروغی افزود: حضور مردم در روز قدس موجب افزایش استقامت مردم فلسطین شد و تا زمانی که رژیم غاصب مسلط بر فلسطین است، تمام روزها باید روز قدس باشد و ترویج اراده مقاومت در بین مردم فلسطین، شکست‌های پی در پی رژیم اسرائیل و آمریکای جنایتکار نشان‌دهنده افول رژیم صهیونیستی است.

حجت الاسلام افروغی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی زمانی قصد تسلط بر منطقه را داشت، اما امروز پس از گذشت شکست‌های پی در پی از نیروهای محور مقاومت، این رژیم روز به روز ضعیف‌تر شده است.

وی تصریح کرد: سنگ‌های در دست جوانان فلسطین، امروز به موشک‌های نقطه زن تبدیل شده و رعب و وحشت را در رژیم اشغالگر قدس ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha