چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
خمیر

حوزه / حجت الاسلام اسماعیل نیا گفت: توسعه فرهنگ کمک های جهادی در بین جوانان عامل رشد معنویت در جامعه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام اسماعیل نیا در خطبه های نماز جمعه امروز شهرستان به بیان راههای قرآنی برای مبارزه با هوای نفس پرداخت و بیان کردند؛ رمضان رزمایش عبودیت بود بعد از عید فطر مومنین با طراوت روحی بیشتر به میدان جهاد اکبر و مبارزه با هوای نفس وارد شده اند.

وی با اشاره به ۱۸ اردیبهشت روز هلال احمر را به مسئولان این مجموعه و اعضاء محترم جمعیت هلال احمر شهرستان تبریک گفت و بیان کردند: جمعیت هلال احمر جمعیتی مردمی است که در مواقع بروز بحران مثل سیل، زلزله، جنگ و ... در داخل و خارج از مرز ها به امداد رسانی و کمک به مصدومان می پردازد حضور جوانان در عضویت این جمعیت عامل موفقیت این مجموعه است و توسعه فرهنگ کمک های جهادی در بین جوانان عامل رشد معنویت در جامعه خواهد بود.

خطیب نماز جمعه بندرلنگه با اشاره به هشتم شوال سالروز تخریب بناهای حرم های قبور ائمه بقیع توسط وهابیون در سال ۱۳۴۴ هجری قمری ضمن محکوم کردن این عمل جنایت گونه وهابیت علیه آثار تاریخی امت اسلام بیان کردند: بقیع از مهمترین قبرستان های جهان اسلام و مورد عنایت رسول الله بوده است که صحابی فراوان و چهار امام معصوم شیعه در آن دفن است این اقدام احمقانه وهابیت بر اساس فتوای عالمان متعصب آنها انجام شد که مورد اعتراض تمام کشور های اسلامی و همه ملت های مسلمان قرار گرفت.

وی ادامه داد: وهابیت معتقد است که وجود هر گونه بنا بر قبر شرک است و باید مظاهر شرک را از بین برد بنابراین بن باز و ابن عثیمین معتقدند گنبد حرم رسول الله(قبه الخضراء) مظهر شرک است و آرزو می کنند روزی زمینه تخریب آن هم توسط وهابیت فراهم شود و می گویند اینکه تاکنون آن را ویران نکرده ایم فقط بخاطر پرهیز از ایجاد فتنه در امت اسلامی است.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه گفت: دولت سیزدهم در حالی ۸ ماهه شد که دولت را با چند هزار میلیارد کسری بودجه، تورم ۶۰درصدی، فرارسیدن موعد پرداخت ۵۴ هزار میلیارد تومان بدهی و هزینه کردن تمام ارز های اختصاص یافته برای واردات تا چندین ماه بعد تحویل گرفته بود.

حجت الاسلام اسماعیل نیا عنوان کرد: اما با کار جهادی کرونا را مهار، دپیلماسی منطقه ای و بین المللی را سرعت بخشیده، تجارت با منطقه را افزایش داده و صادرات نفت را از ۵۰۰ هزار بشکه به ۵ میلیون بشکه رساند و به نحوی عملا تحریم را تا حد زیادی دور زده است.

وی بیان کرد : این های بخشی از موفقیت های اقتصادی دولت در کنار تحکیم رابطه با مردم و در کنار مردم بودن می توان برشمرد اما اخیرا دغدغه کمبود مایحتاج اصلی مردم و گرانی گندم و آرد و تعداد محصولات گندم پایه ایجاد شده است که چند نکته رادر این زمینه عرض می کنم؛ امنیت غذایی مردم از وظایف هر دولت است که دولت جمهوری اسلامی به شدت به آن پایبند است. در هیچ یک از محصولات غذایی در کشور کمبود وجود ندارد.

امام جمعه بندرلنگه گفت:در هفته های اخیر صدها تن آرد و روغن و... از قاچاقچیان ضبط و کشف شد که تصمیم به خارج نمودن از کشور داشتند روزانه بیش از هزار میلیارد تومان یارانه که برای ملت ایران بوده است به جیب قاچاقچیان می رود.

حجت الاسلام اسماعیل نیا پس مسائل اجتماعی سیاسی را باید صحیح تحلیل کنیم و عوامل بین المللی و داخلی آن را ببینیم مواظب باشیم در این گونه مواقع فریب تحلیل های نادرست دشمن را نخوریم.

وی خاطرنشان کرد : اصل کار دولت در حذف برخی از یارانه های کالاهای اساسی کاری انقلابی و به نفع مردم است به شرطی که وعده های داده شده بر تقدیم یارانه آن بخش به مردم و جلوگیری از فشار به مردم و برخورد قاطع با گران فروشان که بی دلیل همه مایحتاج مردم را گران می کند اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha