دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بچه های مسجد ارومیه

حوزه/ زارعی گفت: با تئاتر بچه های مسجد به دنبال تربیت نیروی متعهد و مومن انقلابی مسجدی در کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، کوروش زارعی، امروز در مراسم اختتامیه نخستین رویداد نمایش تئاتر بچه‌های مسجد (محرابیان) که در سالن حوزه هنری ارومیه برگزار شد، با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب از تئاتر به عنوان یک منبر و فراتر از آن یاد می‌کنند، اظهار داشت: ایشان از تئاتر به عنوان یک منبر یاد می‌کنند و دلیل این که عنوان بچه های مسجد را به این جریان تئاتری نام گذاری کردیم همین بیانات رهبری بود.

وی با اشاره به این که تئاتر نمی تواند خود را از مردم جدا کند؛ در همه کشورهای جهان در کنار نخبگان و روشنفکران جامعه، تماشگران واقعی تئاتر مردم هستند، افزود: مسجد مکانی است که همه اقشار جامعه در آن حضور دارند و در کنار هم بدون هیچ نوع تبعیض در یک صف قرار می‌گیرند و این نشان دهنده جایگاه رفیع مسجد در جهان اسلام است. پیامبر(ص) مرکز حکومتش را در در این مکان مقدس قرار دادند و حکومت حضرت امام زمان (عج) نیز در مسجد خواهد بود.

مسئول دفتر هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور افزود: فعالین تئاتر مسجدی باید جایگاه این مکان را درک کنند؛ این که رهبر معظم انقلاب تئاتر را یک منبر بلکه فراتر از آن می دانند نشان دهنده جایگاهی است که این نمایش می‌تواند در آن قرار گیرد

وی اضافه کرد: همه فعالین عرصه تئاتر در صدد ترویج اخلاق هستند؛ پیامبر اکرم ( ص) بیان می کنند من مبعوث شده‌ام تا اخلاق را به اکمال برسانم، لذا امروز که برخی از هنرمندان به دنبال ترویج مسائل دیگری هستند باید تئاتر بچه‌های مسجدی با ترویج محسنات و در پیش گرفتن مسیر درست در دل مردم جای بگیرید.

زارعی تصریح کرد: عده‌ای برای تبدیل شدن به سوپراستار وارد عرصه هنر و نمایش شده‌اند و این مسیر غلطی است.

وی گفت: از سه شنبه آتی دوره‌های آموزشی تئاتر بچه های مسجدی کشور آغاز خواهد شد و اساتید برجسته کشوری به ۳۰۰ گروهی که در سامانه ثبت نام کرده‌اند به صورت تخصصی آموزش خواهند داد تا بتوانیم سلسله تئاتر بچه های مسجد کشور را گسترش دهیم.

این بازیگر سینما بیان کرد: برای بچه‌های مسجدی کشور برنامه‌ و چشم انداز ۹ ساله برنامه‌ریزی شده است تا کلید تئاتر و نمایش کشور در دست مسجدی‌ها باشد؛ خیلی از مدیران فرهنگی کشور محصول مسجد در دهه هفتاد هستند و ما به دنبال تربیت نیروی متعهد و مومن انقلابی مسجدی در کشور هستیم.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha