جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 1023514
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۴
وزیر خارجه طالبان

حوزه/ جلسه شورای علمای شیعه افغانستان با حضور وزیر امور خارجه طالبان در حوزه علمیه خاتم النبیین (ص) دایر گردید.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه، جلسه شورای اجرائی شورای علمای شیعه افغانستان تحت ریاست آیت الله صالحی مدرس رئیس شورای علماء در حوزه علمیه خاتم النبیین (ص) دایر گردید.

در این جلسه مولوی امیر خان متقی سر پرست وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان حضور داشت و دوساعت با رئیس و اعضای شورای علماء پیرامون مسائل جاری کشور، مشکلات و راه حل ها صحبت کرد.

ابتدا آیت الله صالحی رئیس شورای علمای شیعه افغانستان به وزیر امور خارجه خیر مقدم گفته و تاکید کرد: تعامل، تفاهم، تعاون و همکاری برای مردم شیعه اصل بوده و راه نجات کشور را در آن می دانند. در تحولات اخیر شیعیان احساساتی نشده سنجیده عمل نمودند. امیدواریم امارت اسلامی نیز در عرصه های مختلف توجه بیشتر نماید.

وی افزود:شورای علما مخالف جنگ وخشونت است و در بیش از بیست ولایت ۷۰ نمایندگی دارد و تمامی نمایندگی های ما برای جلوگیری از خشونت و حفظ فضای صلح آمیز در کشور تلاش می نمایند.

در ادامه آقایان حجج اسلام والمسلمین اکبری معاون شورای علماء، سیدحسین عالمی بلخی و سید محمد علی جاوید با تاکید بر اینکه امارت اسلامی در زمینه نظامی موفق شده تاکید کردند اما موضوعات دیگری است که با همکاری و همیاری ملت افغانستان قابل حل است.

در این جلسه ضمن تشریح روند کاری شورای علمای طی دو سال گذشته مطالبات جامعه شیعه یاد آوری گردیده و نسخه ای از دیدگاهها و مطالبات جامعه شیعه در اختیار سرپرست وزارت امور خارجه قرار داده شد. همچنین همکاری همه اقوام باحکومت مهم خوانده شد.

سپس متقی سرپرست وزارت امور خارجه طالبان ضمن اظهار مسرت از اینکه در جمع علمای شیعه حضور پیدا نموده اقدامات انجام شده توسط امارت اسلامی در عرصه های امنیتی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را بیان نموده و راجع به سیاست خارجی افغانستان توضیح داد.

سر پرست وزارت امور خارجه افغانستان افزود: ما به تدریج با کنترل اوضاع باید به سمتی حرکت کنیم که حکومت فرا گیر تر شود. حضور همگانی حکومت را قوی تر می سازد، مشکلات را کم و زمینه آبادی کشور را فراهم می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • چ IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    0 0
    تن دادن به ذلت