جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 1023557
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
امام جمعه رشت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با تاکید بر توجه ویژه به جامعه معلمان شاغل و بازنشسته توسط مسئولان، تصریح کرد: معلم جایگاه پیامبری دارد و این جایگاه باید حفظ و حراست شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی در جلسه تجلیل از معلمان نمونه و ایثارگر استان گیلان با گرامی داشت یاد و خاطره شهید آیت الله مطهری و هفته معلم اظهار کرد: حضور در کنار معلمان لذت بخش است.

وی به اهمیت علم آموزی در اسلام اشاره کرد و افزود: کسب دانش آن قدر ارزشمند است که در روایت آمده؛ کسب دانش از عمر انسان به حساب نمی‌آید.

امام جمعه رشت با بیان اینکه عالم و معلم نزدیک ترین فرد به انبیا هستند، تصریح کرد: معلم و عالم حبیب خدا هستند و در این راستا پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند کسی که دوستدار دانش باشد بهشت گوارای او است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، حرکت و رفتار معلم را برای جامعه حکمت آمیز خواند و بیان کرد: معلم حکیم است ضمن اینکه دانش قدرت می‌آورد و کسی که به دنبال علم برود فاتح میدان‌ها است.

وی بر ضرورت نگه داشتن حرمت معلم تاکید کرد و گفت: دانش آموز باید نسبت به معلم تواضع داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به شیوع بیماری کرونا در سال های اخیر، خاطرنشان کرد: بیماری کرونا آموزش از راه دور را به جامعه آموخت بنابراین باید روش های مختلف آموزش را داشته باشیم و بیآموزیم.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با تاکید بر توجه ویژه به جامعه معلمان شاغل و بازنشسته توسط مسئولان، اظهار کرد: معلم جایگاه پیامبری دارد و این جایگاه باید حفظ و حراست شود.

وی با بیان اینکه دانش پژوه حق ندارد به معلم اسائه ادب کند، یادآور شد: کسی که به معلم خود احترام بگذارد خدا به علم، عمر و مال او برکت می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha