شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نماینده ولی فقیه در استان کردستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: طلبه و روحانی باید جامعه را به سمت آرامش ببرد نه اینکه خود به یک مشکل تبدیل شود، بنابراین در مسئله تهذیب و اخلاقیات باید بسیار دقیق باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی امروز در مراسم تجلیل از اساتید برتر حوزه های علمیه خواهران و برادران استان کردستان اظهار داشت: در طول مدتی که در استان کردستان حضور داشته ام حداقل چند بار از مدارس علمیه سرکشی کرده و هرگز نمی توان از زحمات طلاب خواهر و برادر به معنای واقعی تشکر کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: آنچه که در طلبگی از ما انتظار می رود، ساده زیستی است و تلاش و اهتمام طلبه و روحانی گسترش دین و حفظ آن است.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی ادامه داد: طلبه واقعی کسی است که تلاشش برای آخرت و دنیای باقی باشد و در عمل باید این مهم را نشان دهد.

وی در ادامه اظهار کرد: موضوعی که از ابتدا همواره بیان شده است، حمایت از طلاب و حوزه های علمیه است، الان مشکل ما حمایت نیست، مشکل ما اهداف است؛ کار دفتر نمایندگی ولی فقیه در کردستان خدمت به حوزه های علمیه برادران و خواهران است و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان یادآور شد: باید در مسیری حرکت کنیم که رضایت خدای متعال را به دنبال داشته باشد و طلاب سربازی امام زمان (عج) را در خود احساس کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی عنوان کرد: موضوع دیگر اهمیت دادن به موضوع تهذیب است و باید اساتید آن را به جد پیگیری کنند.

وی افزود: طلبه و روحانی باید جامعه را به سمت آرامش ببرد نه اینکه خود به مشکل تبدیل شود، بنابراین در مسئله تهذیب و اخلاقیات باید بسیار دقیق باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: موضوع دیگر تقویت روحی و انگیزه بخشی طلاب است که برخی دوستان در این نشست آن را بیان کردند.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی اظهار داشت: درباره وضعیت معیشتی که در این نشست توسط برخی از دوستان بیان شد، باید عزیزان در مرکز خدمات، مدیریت حوزه علمیه و... این مسائل را پیگیری کنند.

در پایان این نشست از اساتید برتر مدارس علمیه استان کردستان تجلیل به عمل آمد.

حجت الاسلام یعقوب علی صفری و سیدیحیی حسینی از شهرستان بیجار

حجت الاسلام اسعد حسین پناهی و حیدر منتشلو از شهرستان قروه

حجت الاسلام محمدمهدی مروت از کامیاران

حجت الاسلام حسین فعله گری و حجت الاسلام غلام ترابی از سنندج

حجت الاسلام علی ورمقانی از مدرسه سفیران شهرستان بیجار

خانم ها:

اساتید سطح ۲: چوبتاشانی، حیدری، پرویزی، آزادی، لحاظی، پارسافر

اساتید سطح ۳: حجج اسلام فرهنگیان،دوست محمدی، خوشخویی و درویشی

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha