جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه تحکیم مبانی ایمانی و دینی می‌تواند عفاف و حجاب را مستحکم کند، گفت: دغدغه‌مندان عرصه عفاف و حجاب لازم است که از محتواهای کلیشه‌ای پرهیز کنند، چرا که این محتواها مردم را خسته و خروجی و برکتی نیز نخواهد داشت.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی ظهر امروز در جلسه رابطین عفاف و حجاب ادارات استان قزوین، با اشاره به اینکه خداوند سفارش همه انسان‌ها را به ما کرده است، اظهار داشت: نخستین گامی که در این عرصه بر می‌داریم این است که لازم است نگاه‌ها نسبت به مخاطبان اصلاح شود و نباید نگاه متکبرانه در حوزه عفاف و حجاب داشته باشیم.

وی با بیان اینکه لازم است خود را خادم مردم بدانیم و از موضع دلسوزی به مخاطبان نگاه می‌کنیم، گفت: در دستورات قرآن، روایات و سیره رسول اکرم(ص) به مسئله حجاب تأکید شده، موضوعی که در تمام اقوام ایرانی اعم از کردها، گیلک، بلوچ و دیگر قومیت‌ها نیز می‌توان آن را مشاهده کرد.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه تحکیم مبانی ایمانی و دینی می‌تواند عفاف و حجاب را مستحکم کند، مطرح کرد: دغدغه‌مندان عرصه عفاف و حجاب لازم است که از محتواهای کلیشه‌ای پرهیز کنند، چرا که این محتواها مردم را خسته و خروجی و برکتی نیز نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: لازم است که از نقش رسانه‌ها نیز غافل نشویم و در این حوزه به دنبال تولیدات جذاب، فاخر و حکیمانه باشیم و البته با استفاده از کانال‌هایی موجود در فضای مجازی نیز می‌توان به اهداف موجود دست پیدا کرد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: حجاب محصول عفاف، عفاف محصول کرامت، کرامت محصول تقوا و تقوا محصول عبادت است و لذا همه برنامه‌ها باید به سمت حفظ و ارتقای کرامت انسان‌ها منتهی شود.

وی با تاکید بر اینکه ضروری است کار در عرصه عفاف و حجاب را از عقیده آغاز کنیم، گفت: خداوند در رابطه با منافقین می‌فرماید "این‌ها نسبت به هم مانند چوب خشک هستند و عاطفه‌ای نسبت به هم ندارند"، اما در رابطه با مؤمنین می‌فرماید "به ‌شدت حامی یکدیگر هستند، از آبروی یکدیگر حمایت کرده و پشتیبان هم هستند".

نماینده ولی‌فقیه در قزوین یادآور شد: نباید در بحث عفاف در جامعه دچار یأس و ناامیدی شویم، دنیای نوجوانان، دنیایی متنوع است و لازم است که این عزیزان را درک و به آن‌ها نگاه مثبت داشته باشیم.

امام جمعه قزوین گفت: شعور دینی به حجاب محدود نمی‌شود، شعور دینی اعم از عدالت، عرفان، معرفت و جوانمردی، محبت، دوستی و تمام زیبایی‌هاست و اگر همه این‌ها کنار هم قرار گرفتند، عفاف و حجاب مستحکم می‌شود.

تحکیم مبانی ایمانی و دینی، استحکام عفاف و حجاب را به دنبال دارد

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha