شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ برگزاری کنگره شهدای روحانی در سنندج

حوزه/ مراسم گرامیداشت ۵۶۵ شهید ارتش استان قم در روزهای پنجشنبه و جمعه همین هفته با حضور علما، شخصیت ها، خانواده های شهدا و ایثارگران در حرم مطهر و باغ موزه شهدا در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، امیر سرتیپ فولادی در گفت وگو با خبرنگاران در قم با اشاره به برگزاری مراسم گرامیداشت ۵۶۵ شهید ارتش در استان قم گفت: این یادواره روزهای پنجشنبه و جمعه همین هفته با حضور علما، شخصیت ها، خانواده های شهدا و ایثارگران در حرم مطهر و باغ موزه شهدا در قم برگزار می شود.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش جمهوری اسلامی برای احیای دین، انقلاب و اسلام در طول دوران جنگ تحمیلی، ۴۸ هزار شهید و ۳ میلیون ایثارگر، ۲۶ هزار آزاده، ۱۹ هزار اسیر و ۱۱۴ شهید خلبان تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

وی با بیان این که ۵۶۵ شهید ارتش، متعلق به استان قم می باشند، اظهارداشت: از این تعداد، ۱۲۶ شهید در گلزار شهدای شیخان و الباقی در سایر گلزار شهدا در قم به خاک سپرده شده اند.

سرتیپ فولادی گفت: برای احیای نام و یاد شهدا، تصمیم گرفته شد مراسم گرامیداشتی برای این بزرگواران برگزار شود که این برنامه از ساعت ۱۸ روز پنجشنبه با آیین غبارروبی مزار مطهر شهدا شیخان جنب حرم مطهر حضرت معصومه آغاز می شود.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: در ادامه نیز اولین یادواره ۵۶۵ شهید ارتش استان قم ساعت ۱۸ روز جمعه ۲۳ اردیبهشت در میدان مفید، مجموعه فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع موزه مقدس برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری یادواره های گوناگون افزود: دومین یادواره شهدای ارتش قم در خردادماه امسال، سومین یادواره در تیرماه، چهارمین یادواره در مردادماه و پنجمین یادواره در سوم شهریورماه برگزار خواهد شد و در همین رابطه اجلاسیه پایانی نیز نیمه اول آبان ماه برگزار می گردد.

سرتیپ فولادی با بیان این ارتش جمهوری اسلامی همواره در کنار سایر اقشار در برابر مزدوران ایستاده، گفت: تقدیم شهدای زیاد از ارتش جمهوری اسلامی ایران نشان از این امر مهم است.

میزبانی قم از ۶ هزار و ۹۰ شهید

در ادامه علی اکبرخوش گفتار، دبیر دومین کنگره ملی شهدای استان قم نیز با بیان این که برگزار یادواره و کنگره شهدا همواره مورد تأکید رهبر انقلاب بوده و هست، گفت: به همین منظور اولین کنگره ملی شهدا در سطح استانها در سال ۷۳ به ابتکار قم برگزار شد و بعدها در سطح تمام استانها تعمیم و امسال بعد از ۲۷ سال دومین کنگره ملی شهدای قم برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به میزبانی شهر قم از ۶ هزار و ۹۰ شهید و اهمیت برگزاری یادواره شهدا گفت: برای انجام بهتر کارها سعی شد ۲۵ کارگروه و کمیته تشکیل و ادامه هم شاهد سرکشی به خانواده شهدا، تولیدات رسانه ای، چاپ کتاب و غیره باشیم.

دبیر دومین کنگره ملی شهدای استان قم افزود: برای برگزاری دومین کنگره شهدا در قم اقداماتی چون گردآوری و انتشار ۵۰ عنوان کتاب به وسیله دبیرخانه کنگره، ساخت فیلم، المان، تندیس، المان و فعالیت های مجازی در حال انجام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha