یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ تجلیل از اساتید دانشگاه کاشان با حضور معاون  وزیر علوم و نماینده ولی فقیه درکاشان

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه پیوند با شهدا مسیر موفقیت را برای انسان در زندگی هموار می‌کند، گفت: اساتید و دانشجویان اگر می‌خواهند توفیق بیشتری در کسب علم و دانش و زندگی خود داشته باشند، یکی از راه‌های آن ایجاد پیوند با شهدای گرانقدر همچون ابراهیم هادی و  سردار سلیمانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی امروز در مراسم تجلیل از اساتید برتر دانشگاه کاشان، به عوامل تاثیر گذار در کسب موفقیت توسط اساتید اشاره کرد و اظهار داشت: از مهم ترین عواملی که یک استاد در کنار کسب علم و دانش لازم است به آن توجه کند، توکل به خداوند متعال است.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان اینکه پیوند با شهدا مسیر موفقیت را برای انسان در زندگی هموار می‌کند، گفت: اساتید و دانشجویان اگر می‌خواهند توفیق بیشتری در کسب علم و دانش و زندگی خود داشته باشند، یکی از راه‌های آن ایجاد پیوند با شهدای گرانقدر همچون ابراهیم هادی و سردار سلیمانی است.

وی با تاکید بر لزوم احترام به والدین، یادآور شد: تمام بزرگان، فقها و علمای بزرگ دینی توفیقات خود را مدیون دعای خالصانه والدین، زحمات اساتید و نقش بی‌نظیر همسرانشان می‌دانند.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه در سخت ترین شرایط هم نباید والدین خود را فراموش کنیم، تصریح کرد: کسانی که امروز به درجات بالا رسیده‌اند، نباید خدای نکرده تلاش‌های والدین خود را در این مسیر فراموش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با تاکید بر اینکه مطالعه روزانه نهج البلاغه در دانشگاه‌ها و مراکز علمی دستاوردهای بسیاری را با خود به همراه خواهد داشت، مطرح کرد: تنها با مطالعه روزی ۵ دقیقه از نهج البلاغه دانشجویان و اساتید می‌توانند پس از حدود سه سال این کتاب ارزشمند را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه نقش استاد در ظهور و بروز استعدادهای دانشجویان و طلاب بسیار پر رنگ است، گفت: آیت الله شیخ مرتضی حائری به دلیل استعداد ویژه‌ای که در مقام معظم رهبری مشاهده کردند، همیشه برای ایشان قبل از شروع کلاس، درس خصوصی برگزار می‌کردند و لذا آیت‌الله حائری موسس حوزه علمیه قم و آیت‌الله شاه آبادی استاد عرفان حضرت امام(ره) در توفیقات و رشد علمی رهبر معظم انقلاب بسیار تاثیرگذار بوده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، برنامه ریزی آموزشی را در توفیقات تحصیلی موثر دانست و اظهار داشت: راهبری نظام مقدس جمهوری اسلامی در توفیقات علمی دانشگاه‌ها بسیار موثر بوده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، خون پاک ۲۵۰ هزار شهید و رهبری رهبر معظم انقلاب، امروز جمهوری اسلامی در بسیاری از رشته‌های علمی در رتبه‌های اول جهان قرار دارد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha