جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 1024139
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۴
ط

حوزه / پاسخ حجت‌الاسلام امینی از طلاب و مبلغین بین الملل حوزه علمیه کاشان به این سوال که «چه چیزی انسان را شاد می کند» با عنوان نظریه شادی، در موزه آلمان برگزیده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان نویسنده و عکاس آلمانی خانم جودیث دوکر برای پاسخ به این سؤال که «چه چیزی انسان را شاد می کند» به کشورهای مختلفی سفر کرد تا از هر کشور یک یا دو نظر را پذیرفته و در گالری موزه ال وی آر شهر بن آلمان به نمایش بگذارد.

این سؤال برای آنها بسیار اهمیت دارد، چرا که با وجود خیلی از امکانات در کشورهای غربی، آن‌ها امروز با مشکل افسردگی، خود کشی و چنین آسیب‌هایی دست و پنجه نرم می‌کنند.

جودیث دوکر نویسنده و عکاس، پاسخ حجت‌الاسلام امینی از طلاب و مبلغین بین الملل حوزه علمیه کاشان را در موزه آلمان در معرض دید عموم قرار داد و در کتابچه موزه به چاپ رساند.

حجت‌الاسلام امینی، در پاسخ به این سوال که «چه چیزی انسان را شاد می‌کند» گفت: برای پاسخ به این سوال ابتدا لازم است که دلایل افسردگی و خودکشی را بررسی کرد.

وی، درپاسخ این نویسنده و عکاس آلمانی، خاطر نشان کرد: به نظر من پوچ‌گرایی در برخی کشورها انسان‌ها را به سمت ناخوشی، افسردگی و حتی خودکشی می‌رساند و فقط قرآن به عنوان یک کتاب آسمانی این مشکل را حل کرده، چرا که این نوید را به بشر می‌دهد که "ای انسان تو با مرگ پایان نمی‌پذیری بلکه زندگی واقعی تازه شروع می‌شود".

حجت الاسلام امینی، با قرائت آیه ۹۷ سوره نحل «مَنْ عَمِلَ صَالِحاً مِّن ذَکَرٍ أَوْ أُنثَی وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً وَلَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا کَانُواْ یَعْمَلُونَ»، مطرح کرد: خداوند می‌فرماید: "هر کس در دنیا عمل نیکی انجام دهد، چه مرد باشد و چه زن، زندگی جذاب‌تری در پیش خواهد داشت".

طلبه و مبلغ حوزه علمیه کاشانی، تصریح کرد: آیه ذکر شده، این نوید را به انسان می‌دهد که تو بیهوده آفریده نشده‌ای و همچنین از بین نخواهی رفت، و این اعتقاد الهی ضمن آنکه به انسان جهت می‌دهد، او را از غم و غصه‌ها نیز رهایی می‌بخشد، بنابراین یک مسلمان واقعی هیچ وقت با پوچی رو به رو نمی‌شود، چرا که به این اصل اعتقاد دارد که او برای همیشه خواهد بود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha