جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار فضلاء و روحانیون استان با نماینده ولی فقیه در خوزستان

حوزه/ فضلا و روحانیون استان خوزستان با نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، فضلا و روحانیون استان خوزستان امروز با حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان، در مصلای امام خمینی(ره) اهواز دیدار کردند.

استراتژی دشمن ناامید کردن مردم است

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام سید مجتبی تاج گردون، مدیر دفتر ارتباطات و بین‌الملل حوزه علمیه استان خوزستان، اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسه این است که فضلا و روحانیون استان خوزستان پیشنهادها، انتقادات و نقطه نظرات خود را به‌طور مستقیم با نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان، در میان بگذارند و در خصوص مسائل گوناگون، مربوط به شئون روحانیت به‌ خصوص مسئله جهاد تبیین همفکری و هم‌افزایی صورت گیرد.

در ادامه حجت‌الاسلام عبدالرضا رستگار، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه خوزستان، ضمن اشاره به تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، اظهار داشت: با توجه به تبدیل‌شدن جمهوری اسلامی ایران به قدرت نوظهور جهانی و ابرقدرت منطقه‌ای و کاهش قدرت دنیای استکبار، دشمن به این نتیجه رسیده است که لازم است فشار را بر روی کشور ما بیشتر کند و امسال قطعاً فشارهای بیشتری از سوی دشمن خواهیم دید.

وی افزود: امروز استراتژی دشمن ناامید کردن مردم است و لذا تمرکز خود را بر جنگ شناختی قرار داده که ستون فقرات آن تحریف است، اما در مقابل استراتژی مقام معظم رهبری و باطل‌السحر کردن تحریف، جهاد تبیین است که پرچم آن به دست روحانیت است.

دولت به دنبال از بین بردن فقر مطلق و کاهش فاصله‌ی طبقات اجتماعی است

در بخش دیگر این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، طی تماس تلفنی با دکتر مرتضوی، معاون اجرایی رئیس‌جمهور، از وی خواست تا توضیحاتی در خصوص طرح هدفمندسازی یارانه و حذف ارز ترجیحی برخی کالاها، ارائه دهد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور، در این‌ ارتباط تلفنی، ضمن ابلاغ سلام حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، خاطر نشان کرد: الزامات قانونی، ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر، از بین بردن فقر مطلق، کاهش فاصله‌ی طبقات اجتماعی، پیشگیری از قاچاق کالا و توزیع ناعادلانه‌ ثروت، دولت را بر آن داشت تا در خصوص مسئله یارانه‌ها بازتعریفی داشته باشد و پرداخت یارانه‌ها را هدفمند سازد.

وی، تصریح کرد: این دولت از مردم و برای مردم است و هیچ شانی به‌جز خدمت‌گزاری به مردم برای خود قائل نیست و این تصمیم دولت ناشی از نجات اقتصاد کشور، پیشگیری از قاچاق و جلوگیری از توزیع ناعادلانه‌ ثروت است و اطمینان می‌دهیم که دولت تمام‌قد ایستاده است و اجازه نخواهد داد در حق مردم اجحافی صورت گیرد.

چهار شاخصه جهاد تبیین

در بخش پایانی این دیدار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان، ضمن خوش‌آمد گویی به حاضرین، اظهار داشت: جهاد تبیین چهار شاخصه دارد که لازم است به آن‌ها پرداخته شود.

وی افزود: اولاً اینکه جهاد تبیین یک فریضه و واجب الهی است، دوما جهاد تبیین یک فریضه‌ قطعی است و لازم است که حتماً این رسالت الهی عملی شود، سوما جهاد تبیین فوری است و نمی‌شود آن را به تأخیر انداخت و رابعاً یک واجب عینی است که بر همگان واجب است، اما لازمه‌ی جهاد تبیین این است که انسان در ابتدا بصیرت خود را افزایش دهد تا بتواند به نحو احسن این واجب الهی را ادا کند.

امام جمعه اهواز افزود: این دولت خدمات ارزشمندی انجام داده و شخص رئیس جمهور تمام‌قد و خالصانه در میدان حضور دارد و آبروی خود را با خداوند متعال معامله کرده اما از سوی دیگر دشمن به دنبال این است که در مردم ایجاد ناامیدی کند و دل مردم را خالی کند و این‌گونه وانمود کند که قرار است همه‌چیز گران شود و یارانه‌ها کلاً حذف شوند، درحالی که قرار نیست یارانه‌ها حذف شوند و فقط هدفمند می‌شوند.

وی تصریح کرد: همچنین قرار نیست همه‌ کالاها گران شوند و فقط چند کالای معدود گران خواهد شد، البته دولت قبل از گران کردن آن‌ها مابه‌التفاوت قیمت‌ها را به‌حساب سرپرست خانوار، واریز کرده است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha