جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فاضل

حوزه/ سرپرست حوزه‌های علمیه خواهران گفت: احصاء و ریشه یابی آسیب های اجتماعی و ارائه راهکار برای کنترل و رفع آن امروز از ضروریات است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل در دوره تخصصی کنشگران آسیب‌های اجتماعی حوزه‌های علمیه خواهران که در مجتمع فرهنگی حضرت نرجس(س) جمکران در حال برگزاری است، با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوع آسیب های اجتماعی، اظهار داشت: احصاء و ریشه یابی آسیب های اجتماعی و ارائه راهکار برای کنترل و رفع آن امروز از ضروریات است.

وی افزود: لازم است کنشگران آسیب های اجتماعی با بهره مندی از دوره های مختلف خود را مسلح به زدودن آسیب‌ها از جامعه کنند و با کمک به کشور در این عرصه از حرکت جامعه به سمت فرسودگی جلوگیری نمایند.

سرپرست حوزه‌های علمیه خواهران با تأکید بر این که جامعه عاری از هر گونه آسیب و بزهکاری، زمانی تحقق پیدا می‌کند که کنش اجتماعی صحیح و قوی جهت مقابله با آسیب ها صورت بگیرد، ادامه داد: کنشگران آسیب های اجتماعی باید از قدرت تبیین و روشنگری که خداوند در کنار علم و دانش به آنها داده است، نهایت استفاده را کرده و جامعه را به سمت روشنایی هدایت و احیا کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای رفع هر یک از آسیب های اجتماعی، راهکارهای نو و جدیدی وجود دارد که می توان با استفاده از این راهکارها و بهره مندی از ظرفیت های مختلف، این آسیب ها را از بین برد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل با بیان این که جامعه ای که پایه آن بر اعتیاد و روابط ناسالم باشد، پایدار نخواهد بود و نمی تواند جریان سازی کند، گفت: امیدوارم برگزاری دوره های کنشگران آسیب های اجتماعی، کمکی برای تحقق «و َمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا؛ هر کس انسانی را از مرگ برهاند و زنده بدارد، گویی همه انسان ها را زنده داشته است» باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha