سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 1024099
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۸
کوروش زارعی

حوزه/ یک مدیر هنری و کارگردان تئاتر گفت: جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد» می‌تواند آینده تئاتر این سرزمین را تضمین کند زیرا علاوه بر تولید اثر به فکر تربیت نیرو نیز است.

کوروش زارعی، بازیگر سینما و تلویزیون و مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه پیرامون جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد گفت: حوزه هنری تلاش می‌کند با سیاست‌ها و برنامه‌ریزی های خود به شناسایی استعدادها در سراسر کشور کمک کند. در این راستا جشنواره تئاتر بچه های مسجد اتفاق خوبی است که طی چند سال گذشته توانسته بانی اتفاقات خوبی در تئاتر کشور باشد.

وی افزود: جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد با شعار «تئاتر برای همه مردم» فعالیت می‌کنند؛ شعاری که اگر جامه عمل به خود بپوشد اتفاقات خوبی در هنر این سرزمین رقم خواهد خورد زیرا متاسفانه در وضعیت فعلی تئاتر بین توده مردم جایگاهی ندارد و تنها برای قشر خاصی است. دلیل این امر نیز به هزینه‌های بالای دیدن تئاتر و همچنین مضامین نامناسب برخی از کارها مربوط است.


مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با اشاره به اینکه این جشنواره تلاش دارد تئاتر را به همه نقاط کشور ببرد، ادامه داد: برای همین از دوره قبل تئاتر روستایی را راه اندازی کردیم و به واسطه این اتفاق، تئاتر را به روستاهای دور افتاده بردیم تا علاقه‌مندان این شکل از هنر نیز بتوانند مخاطب جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد باشند؛ همچنین با برگزاری کارگاه‌ها به بحث آموزشی در این حوزه کمک کردیم.

زارعی با بیان اینکه جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد» آینده هنر تئاتر را رقم خواهد زد، بیان کرد: باور دارم این اتفاق می‌تواند آینده هنر این سرزمین را رقم بزند زیرا در کنار برگزاری هنر نمایش، ما به بحث تربیت نیرو نیز توجه داریم و می خواهیم با رسیدن به این خواسته نیروی متعهد و کاردان وارد تئاتر کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: چشم اندازی که برای این جشنواره در نظر گرفتیم ۹ ساله است؛ چراکه می‌خواهیم در قالب سه دوره سه ساله، سیاست‌های خود را تبیین و عملی کنیم پس می‌بایست همت و تلاش خود را انجام دهیم تا با تداوم این جشنواره امید بسیاری از علاقمندان به هنر متعهد را زنده نگه داریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha