پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سواد رسانه ای

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق (ع) تصریح کرد: یکی از مهم ترین الزامات در راستای مقابله با ایجاد و بسط تنش های روانی در جامعه از جمله در مباحث معیشتی و اقتصادی، توجه به مقوله آموزش سواد رسانه ای در میان همه مردم است.

دکتر مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که متأسفانه عده ای در شرایط کنونی به دنبال ایجاد و تشدید التهابات روانی در جامعه با دامن زدن به شایعات و ارایه تحلیل های نادرست هستند، اظهار داشت: مسئولان و مدیران باید ضمن توجه به بحث اقناع سازی مردم و خانواده ها به توسعه ی آموزش های سواد رسانه ای اهتمام بیشتری بورزند چرا که بسیاری از ناامنی های روانی و نگرانی ها، ریشه اش در ضعف سواد رسانه ای و فهم و بصیرت برخی افراد است.

وی با تأکید بر این نکته که اساساً تحولات پیچیده دنیای امروز، لزوم عنایت به مقوله سواد رسانه ای را دو چندان نموده است، گفت: ما باید هر چه می توانیم آحاد جامعه از جمله نسل جدید را نسبت به اهمیت این مسأله آگاه سازیم به ویژه با توجه به تهدیدات و آفت هایی که پیش رو داریم می بایست ضرورت این آموزش ها بیش از پیش برای مردم و مسئولان جا بیفتد.

این مدرس دانشگاه همچنین خاطرنشان کرد: اساساً برخی تحولات اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی، ضرورت و اهمیت سواد رسانه‌ای را به ما گوشزد می‌کند و لذا برای شناخت این تحولات که رسانه های جمعی نیز معمولاً در آن نقش فراوانی دارند، باید به موضع سواد رسانه ای تسلط داشته باشیم.

اسلامی با بیان این که یکی از مشکلات جامعه ما ناشی از عدم فهم عمیق و لازم از سواد رسانه ای است، افزود: مراکز علمی و آموزشی و نیز نهادهایی چون شورای عالی انقلاب فرهنگی در این قضیه می توانند نقش بسیار مهمی در راستای ترویج و تبیین ضرورت ارایه آموزش های مبتنی بر سواد رسانه ای ایفا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha