سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
علامہ سید مرید حسین نقوی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید مرید حسین نقوی گفت: تخریب قبور بقیع یک فاجعه تاریخی است که موجب خشم خداوند و پیامبر اکرم شده است و قلب میلیون ها محبان و عاشقان را به درد آورد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید مرید حسین نقوی نائب رئیس وفاق مدارس شیعه پاکستان خواستار بازسازی قبرستان بقیع شد و گفت: قبرستان بقیع میراث بزرگ تاریخی جهان اسلام است. تخریب حرم همسران پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و اصحاب آن حضرت یک فاجعه تاریخی است که موجب خشم خداوند و پیامبر اکرم شده است و قلب میلیون ها نفر از محبان و عاشقان را به درد آورد.

وی در ادامه اظهار داشت: هیچ گاه توسط فرقه های شیعه و سنی هیچ مقبره‌ای آسیب ندیده است، بلکه توسط گروهی که توسط استعمارگران برای تضعیف اهل سنت به وجود آمده، تخریب شده است و باعث بدنامی اسلام و مسلمانان شده است. مرقد مطهر پیامبر اکرم (ص) مورد زیارت اصحاب و تابعین جلیل القدر بوده و بعدها مسلمانان نیز به آن تمسک کردند، هیچ دولت و خاندان سلطنتی نیز حق تحریم آن را ندارند.

حجت‌الاسلام سید مرید حسین نقوی تاکید کرد: محبت و ارادت به پیامبر و اهل بیت و اصحاب، جزئی از ایمان هر مسلمانی است و زیارت این زیارتگاه ها از نیازهای فطری بشر است که با ظلم و ترس سرکوب نمی شود. تخریب ضریح نوه رسول اکرم و صحابه جلیل القدر در سوریه توسط گروه تروریستی داعش در سال های اخیر، ادامه اقدامات ظالمانه سال ۱۹۲۵ است که می توان پایه های عقیدتی این سازمان خارجی را از روی آن سنجید.

وی گفت: پیامبر اکرم به زیارت قبور قبرستان بقیع می رفتند. امروز خوش‌آمد گویی آل سعود به آمریکا و اسرائیل، آنها را از خدمت به حرمین شریفین باز داشته است. شورایی متشکل از نمایندگان همه کشورهای اسلامی باید مدیریت حرمین را به عهده بگیرد تا حرمین شریفین از حاکمیت یک خانواده آزاد شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha