جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام کاظم لو

حوزه / مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: متاسفانه به نقش طلاب و روحانیت در جنگ تحمیلی چندان پرداخت نشد، این در حالی است که بسیاری از علمای بزرگ در جبهه‌های جنگ دوشادوش رزمندگان حضور داشتند و با لباس رزم و عمامه به سر با دشمن مبارزه می‌کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام رضا کاظم لو، صبح امروز در نشستی با اعضای ستاد همایش روحانیون آزاده سراسر کشور و گرامیداشت شهدای روحانی استان قزوین، گفت: روحانیت در طول جنگ تحمیلی هم ترغیب و دعوت مردم به حضور در جبهه را انجام می داد و هم در میدان رزم حضور داشت.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین اظهار کرد: متاسفانه به نقش طلاب و روحانیت در جنگ تحمیلی چندان پرداخت نشد، این در حالی است که بسیاری از علمای بزرگ در جبهه‌های جنگ دوشادوش رزمندگان حضور داشتند و با لباس رزم و عمامه به سر با دشمن مبارزه می‌کردند.

وی ادامه داد: علما و روحانیون بعد از جنگ تحمیلی نیز نقش بسزایی در جامعه ایفا کردند و از جمله آنها در دوران شیوع ویروس کرونا بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین ادامه داد: هنگامی که از نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس و پیروزی‌های بزرگ آن دوران سخن می‌گوییم، ابتدا باید از امام خمینی (ره) و نقش ایشان سخن بگوییم و بعد از آن، نوبت به طلبه‌ها و شاگردان این عزیز می‌رسد، از طرفی انسان‌های بزرگی هم که در جبهه‌ها مجاهدت کردند و پیروزی‌های متعددی را به دست آوردند که ارادت و علاقه خاص و ویژه‌ای به امام راحل داشتند.

وی اظهار کرد: رزمندگان و فرماندهان شهید به دلیل همین علاقه در مکتب امام خمینی (ره) رشد یافتند و الگوی بسیاری از جوانان و مردم به ویژه جوانان امروزی شدند که نمونه آن را نیز مشاهده کردیم سردار قاسم سلیمانی به الگوی جوانان مومن و انقلابی تبدیل شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha