جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

 حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: آمار شهدای روحانیت در دفاع مقدس حاکی از آن است که در پاسداری ایران اسلامی و انقلاب پیشگام بوده‌ است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا در حاشیه برگزاری همایش روحانیون آزاده سراسر کشور که در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، گفت: روحانیون به عنوان پرچمداران حرکت‌های انقلابی، بیشترین نقش را در صحنه‌های مبارزه ایفا می‌کردند و تشویق و ترغیب مردم به حضور در میدان‌های نبرد و ایجاد روحیه استقامت و مقاومت در دشواری‌های ناشی از جنگ و دادن امید و اطمینان به تحقق وعده‌های الهی، از فعالیت های روحانیت در حماسه دفاع مقدس است.

وی خاطر نشان کرد: درخشش شهدای روحانی در بین شهدای سایر اقشار در هشت سال جنگ تحمیلی، مهر تأییدی بر حضور پررنگ و تاثیرگذار روحانیت در ایام دفاع مقدس دارد.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: نقش روحانیون پیرو خط ولایت در طول هشت سال دفاع مقدس بر هیچ کس پوشیده نیست، گواه این مدعا، خِیل شهیدانی است که این قشر متعهد و ولایی در مقایسه با دیگر اقشار به خود اختصاص داده؛ این بزرگ‌مردان با نهادن جان خود در طبق اخلاص، نامشان را بر تارک شهدای هشت سال دفاع مقدس حک کردند.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: روحانیون در دوران دفاع مقدس بیشترین حضور را داشته‌اند و در کنار سایر رزمندگان اسلام به صیانت از انقلاب اسلامی و آرمان‌های الهی آن پرداختند.

وی به نقش ارزشمند سید آزادگان حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی اکبر ابوترابی فرد(ره) اشاره کرد و گفت: متاسفانه پس از سالها از رحلت این عالم برجسته هنوز نقش تاثیرگذار ایشان برای مردم به خوبی شناسانده نشده؛ امروز رسالت اصلی هنرمندان و صاحبان قلم در این زمینه بسیار مهم است.

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: باید ابعاد شخصیتی سیدآزادگان بیش از پیش به آحاد مختلف جامعه به خصوص نسل جوان معرفی شود، چرا که این سید بزرگوار، شخصیتی بی نظیر در جمع آزادگان بود.

 روحانیت همیشه در پاسداری از ایران اسلامی پیشگام بوده است

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha