شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ نشست روحانیون مساجد ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام امامی اعلام کرد: سند راهبری مساجد آذربایجان غربی بعد از صدها ساعت‌ تلاش تدوین شده و بعد از تایید نهایی رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی، امروز در نشست روحانیون ارومیه که در مسجد حاجی خان( شهدای افشار) این شهر برگزار شد، به لزوم فعال‌تر کردن مساجد اشاره کرد و اظهار داشت: سند راهبری مساجد آذربایجان غربی بعد از صدها ساعت‌ تلاش تدوین شده و بعد از تایید نهایی رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: برای به دستیابی به مسجد در تراز انقلاب اسلامی باید در کنار برنامه های عمومی در یک موضوع خاصی مثل، انقلاب، خانواده، جامعه‌ و ... متمرکز شد و برنامه های دیگر نیز در حول و محور آن برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، مدیریت "از مسجد" را از شاخصه های مسجد در تراز انقلاب عنوان کرد و گفت: روحانی، هیئت امنا و متولیان مسجد باید به غیر از مخاطبان ثابت آن، برای افراد دیگر محله نیز برنامه‌ریزی ‌کنند و لذا مخاطب یک مسجد تمامی اهالی محله است و نباید صرفا فقط به اقامه نماز و یا برگزاری مراسم‌های عمومی اکتفا شود.

وی افزود: روحانی به عنوان مدیر مسجد در رأس کار قرار می گیرد و افراد کارآمد را برای مدیریت امورات مسجد و محله انتخاب می کند.

حجت الاسلام امامی افزود: مدیریت "بر مسجد" وظیفه حکومت است و هیچ کسی در مسجد حق ندارد ادعا کند که مسجد ملک طِلق او است و به کسی پاسخگو نباشد.

وی بیان کرد: دشمن با استفاده از فضای مجازی وارد مویرگ‌ شهرها شده است و چون نه وجدان دارد و نه از خدا می ترسد هر گونه دروغ را به خورد مردم می‌دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی افزود: امروز شبهات به صورت سیل‌آسا به سمت اعتقادات و باورهای مردم سرازیر شده و دین مردم را نشانه رفته است؛جوانان به راحتی به شبهات و کتب ممنوعه دسترسی دارند و راه مقابله با این حملات تربیت "چریک مبلغ " است که خانه به خانه به تبلیغ معارف دینی بپردازد.

وی با بیان این که تبلیغات اسلامی با همه امکانات و ظرفیت‌های خود در خدمت مبلغین دینی و فعالین فرهنگی است، گفت: تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی آمادگی دارد هر گونه دوره‌ها و آموزش‌های لازم را برای بهبود تبلیغ‌های دینی برگزار کند و همه امکانات خود را در دسترس طلاب، روحانیون و فعالان فرهنگی قرار بدهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha