جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جواد غلامپور

حوزه/ مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دسترسی کودکان به فضای مجازی است، گفت: فضای مجازی می‌تواند ابزاری برای تبلیغ، تبیین و رساندن صدای اسلام ناب محمدی به عالم باشد از این رو مرکز نشر و تولید محتوای اسلامی به مرکزیت قم برای کل کشور راه اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، جواد غلام پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم در دیدار با تولیت حرم کریمه اهل بیت (ع) که امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه یکی از دغدغه های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دسترسی کودکان به فضای مجازی است، اظهار کرد: با این پیش فرض دو موتور جست وجوی ایرانی آماده شده و با وجود ایراداتی که دارد می‌تواند بخش قابل توجهی از مشکلات را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه فضای مجازی می‌تواند ابزاری برای تبلیغ، تبیین و رساندن صدای اسلام ناب محمدی به عالم باشد، گفت: با این نگاه جای کار فراوان است؛ در قم به عنوان مرکز جهان تشیع بابی را باز کردیم و در حوزه محتوا هم مرکز نشر و تولید محتوای اسلامی به مرکزیت قم برای کل کشور راه افتاده است.

در ادامه ابوالفضل باقری‌منش مدیرکل پست استان قم ابراز کرد: با توجه به رونق گرفتن کسب و کارهای اینترنتی و ارسال مرسولات پستی خریداری شده، قم با ۱۱ میلیون ترافیک در سال گذشته رتبه اول کشوری را دارد و فعالیت دیگری که در استان انجام شده به هنگام سازی آدرس های استان است که نشانی ۲۵۲ هزار مکان در استان قم به روز شده است.

سپس سعید ساعدی فر مدیرکل شعب پست بانک استان قم با بیان اینکه پست بانک به عنوان بانک تخصصی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت می کند، گفت: تخصص اصلی بانک در تأمین مالی شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها و فناوری های نو است ولی در بخش های دیگر اقتصادی هم تسهیلات پرداخت و اشتغال خوبی در روستا ها ایجاد شده است.

وی افزود: ما در سطح کشور بیش از ۶ هزار باجه بانکی در روستاها و مناطق محروم داریم و در استان قم ۴۱ باجه در مناطق محروم و روستاها داریم و دستگاه خودپرداز گذاشته‌ایم که خدمات بانکی را به مردم ارائه می‌دهند.

در ادامه مظاهری معاون مدیرعامل مخابرات استان قم گفت: نگاه ویژه به خواسته‌های مراکز علمی و فرهنگی، مدارس علمیه و دفاتر مراجع تقلید سرلوحه امور است.

همچنین محمدحسین شاهینی مدیرکل شرکت ارتباطات زیر ساخت استان قم با بیان اینکه وظیفه این شرکت تأمین ارتباطات زیر ساخت و تأمین پهنای باند اینترنت است، گفت: این شرکت تأمین کننده انحصاری اینترنت در کشور است و اینترنت از طریق اپراتورها و شرکت‌های ارتباطی در اختیار مشترکین قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه در استان قم بیش از ۵۰۰ کیلومتر فیبر نوری فراهم شده است، افزود: پهنای باند استان قم در دو مرکز قم و سلفچگان بیش از ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه است و مصرف اینترنت بیش از ۱۳۰ مگابیت بر ثانیه است و نشان دهنده ظرفیت کافی در استان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha