جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس، پژوهش را زیربنای رشد حوزه های علمیه دانست و گفت: جشنواره علامه حلی که امتداد استانی و ملی دارد باید امتداد مدرسه ای نیز داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، پیش از ظهر امروز در اجلاسیه مدیران و معاونین مدارس علمیه استان فارس که با حضور معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، اظهار کرد: ضرورت برگزاری اجلاسیه ها و نشست ها بیش از پیش است، چون از یک طرف جدیدترین قوانین و دستور العمل ها باید تبیین شود و از طرف دیگر نقطه نظرات مدیران مدارس که در کف میدان اجرا هستند شنیده شود، از این رو باید چنین نشست ها و اجلاسیه هایی را برگزار کنیم.

وی در ادامه با تصریح به اینکه در جوار امامزادگان واجب التعظیم بودن، یک نعمت الهی است، اضافه کرد: امیدواریم برگزار چنین جلساتی که در راستای تقویت اردوگاه امام عصر(عج) و خدمت رسانی بهتر به سربازان حضرت است موثر واقع شود.

مدیر حوزه علمیه فارس در خصوص اهمیت پژوهش بیان کرد: اهمیت دادن به مسائل پژوهشی یکی از تاکیدات حوزه علمیه استان است، اگر بخواهیم آموزش را بارور کنیم و نشاط تحصیلی در مدارس علمیه ایجاد شود و طلبه را نسبت به آینده امیدوار کنیم باید عنصر پژوهش را در مدارس تقویت کنیم.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس گفت: طلبه ای که امیدوار به مسیر طلبگی شد قطعا آثار معنوی و تربیتی و تهذیبی نیز ایجاد خواهد شد، همچنین نشاط طلبگی نیز رونق خواهد یافت؛ محور های مختلفی را می توان برای پژوهش تعریف کرد که بخشی از آن را ستاد حوزه های علمیه انجام می دهد و کار فکری روی آن می شود مانند جشنواره علامه حلی و نشریات مدرسه ای که بسیار موثر است.

وی با تاکید بر اینکه فعال کردن نشریات مدرسه ای نشاط علمی ایجاد می کند، خاطرنشان کرد: نباید تولید نشریه به گونه ای باشد که یک نفر آن را تهیه کند، بلکه باید به گونه ای باشد که جمعی از طلاب در تهیه آن مشارکت داشته باشند.

عضو شورای حوزه علمیه فارس گفت: حضور طلاب در جشنواره ها و برنامه ها موجب باشکوه تر شدن برنامه ها می شود و ترغیب آنان را به دنبال خواهد داشت؛ جشنواره علامه حلی که امتداد استانی و ملی دارد باید امتداد مدرسه ای نیز داشته باشد، همچنین کارگاه های پژوهشی نیز راه اندازی شود.

مدیر حوزه علمیه فارس در پایان با تسلیت ارتحال استاد فاطمی نیا، تصریح کرد: استاد فاطمی نیا تربیت نفوس جوانان جامعه را بر عهده گرفته بودند؛ امیدواریم روح این عالم همنشین اولیا قرار گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha