جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: شرایط برای راه اندازی صنایع خاص در استان وجود دارد و باید از این ظرفیت‌ها بهره گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه زاهدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی محامی، در دیدار رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: یکی از محورهای اقتدار در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس اقتدار ایمانی و اعتقاد راسخی است که مردم، رزمندگان و نیروهای مسلح ما داشته‌اند و سبب کسب پیروزی‌های متعدد شده است.

امام جمعه زاهدان افزود: در استان پهناور سیستان‌وبلوچستان با ویژگی‌های خاص از جمله شرایط جغرافیایی و هم مرزی با کشورهای همسایه نیازمند کار بیشتر روی نیروهای مسلح و زیر مجموعه‌های وزارت دفاع هستیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی، خواستار افزایش تلاش‌های نیروهای عقیدتی سیاسی شد و بیان کرد: اگر تنها در عرصه سخت افزار سرمایه گذاری کنیم و در فعالیت‌های عقیدتی دچار خلأ و خلل باشیم ضربه خواهیم خورد.

وی ادامه داد: سیستان‌وبلوچستان دارای شرایط خاص و موقعیت جغرافیایی مرزی است که متاسفانه کمتر از فواید آن استفاده شده و با آسیب‌هایی از جمله قاچاق کالا، ارزاق، سوخت، مواد مخدر و قاچاق انسان مواجه بوده پول‌های زیادی وارد استان می‌شود که می‌تواند عامل وسوسه شیطان بوده و زمینه انحرافات مالی و اخلاقی را فراهم کند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان عنوان کرد: برای جلوگیری از این آسیب‌ها نیازمند اقتدار ایمانی و تقویت اعتقادی نیروها هستیم و از جهت دیگر با توجه به مرزی بودن استان و خطرات احتمالی باید نیروهای نظامی ایمان راسخ و اعتقاد بالایی دارا بوده تا برای حفظ اسلام و حفاظت از کشور حاضر به تقدیم جان خود باشند.

امام جمعه زاهدان اظهار داشت: تقویت بصیرت نیروها از دیگر نیازهایی است که ابعاد و مصادیق مختلفی داشته و در هر دوره‌ای از انقلاب محورهای خاص خود را دنبال می کند که یکی از این بخش‌ها مربوط به وحدت و شیوه تعامل پیروان مذاهب با یکدیگر است و در سطح کشور، استان و مجموعه‌های وزارت دفاع نیازمند کار بیشتر در این جهت هستیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی تصریح کرد: گاهی در این جهت دچار آسیب شده و برخی افراد از بین شیعه و اهل سنت به علت برداشت‌های غلط از مسائل دینی و مذهبی دچار افراط و برخوردهای نامناسبی می‌شوند که این عدم تعامل درست باعث لطمه خوردن به وحدت امت اسلام؛ ایجاد زمینه برای سو استفاده دشمن و ایجاد درگیری خواهد شد که باید در این عرصه به تلاش و فعالیت بپردازیم.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از بخش‌های مهم و مورد تاکید مباحث اقتصادی است که متاسفانه وزارت دفاع در سیستان‌وبلوچستان کمتر سرمایه گذاری کرده و این موضوع را در گذشته و در جلسات با سایر مسئولان نظامی کشور نیز عنوان کرده و خواستار افزایش این سرمایه گذاری‌ها در سیستان‌وبلوچستان شدیم.

امام جمعه زاهدان افزود: این سرمایه‌گذاری‌ها از جهات مختلف تاثیرگذار است از جمله تامین امنیت پایدار، کاهش مشکلات اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی مردم استان، جلب توجه بیشتر مسئولان به استان و نیز چسبندگی مردم استان به نظام را سبب خواهد شد و از جهات مختلف سبب تحقق اهداف ترسیم شده برای وزارت دفاع از جمله ایجاد اقتدار و تامین امنیت پایدار است.

وی گفت: سرمایه‌گذاری در استان کاری برد برد از جهات مختلف برای سرمایه گذاران و مردم استان در عرصه های اقتصادی و اجتماعی است و زمینه کار فراوان و بیشتر از چیزی است که در حال حاضر انجام می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان خاطر نشان کرد: یکی از ویژگی‌های سیستان‌وبلوچستان وجود مردم نجیب، صبور، همراه و همدل است که شاید اگر مشکلات استان در نقطه دیگری از کشور وجود داشت مردم به این اندازه همراهی نکرده و مشکلات را تحمل نمی‌کردند.

وی گفت: پیش بینی به این صورت بود که در برخی آشوب‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته سیستان‌وبلوچستان کانون بحران باشد اما با همراهی مردم شرایط استان ما آرام بود و حتی در موارد از پیش طراحی شده همچون حادثه سراوان مردم همراهی نکرده و کار خاتمه یافت.

امام جمعه زاهدان افزود: با وجود مردم خوب و شایسته در سیستان‌وبلوچستان شرایط برای راه اندازی صنایع خاص حوزه دفاعی در استان وجود دارد و باید از این ظرفیت‌ها بهره گرفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی بیان کرد: مقام معظم رهبری به درستی سیستان‌وبلوچستان را پایتخت وحدت اسلامی دانسته و مردم و علمای استان نیز این همدلی و برادری را همواره نشان داده‌اند که چنین چیزی خاری در چشم دشمنان شده و همواره به دنبال ایجاد آشوب هستند.

وی گفت: به عنوان مثال در جریان اخیر و عید سعید فطر ستادهای استهلال به صورت تلفیقی از شیعه و اهل سنت به نقاط مختلف استان اعزام و موفق به رؤیت هلال ماه نشدند، اما در عین حال برخی از اهل سنت منطقه به صورت فردی عنوان داشتند که ماه را دیده‌اند و در این بین علمای اهل سنت نیز سؤال داشتند و ما عنوان کردیم بر اساس حجت شرعی و هر کس طبق مذهب خود عمل کند، اما در این بین بعده ای به دنبال سوء استفاده و ملتهب کردن فضا بودند، ولی در نهایت نماز عید سعید فطر با حضور پر شور مردم شیعه و اهل سنت برگزار و فتنه دشمنان را نقش بر آب کرد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: استان نسبت به سال‌های قبل رشد بیشتری داشته، اما بازهم جای رشد وجود دارد و مردم شایسته ارائه خدمات بیشتر و وضعیت بهتر معیشتی و اقتصادی هستند.

امام جمعه زاهدان گفت: پیش از حضور در استان خدمت رهبر معظم انقلاب سؤالی مطرح کردم که آیا برای رشد علمی، مدیریتی، اقتصادی و حقوق شهروندی اهل سنت حد خاصی مد نظر است که ایشان بیان فرمودند «خیر محدودیتی وجود ندارد» و این نکته مهم را متذکر شدند که باید به نحوی عمل شود تا همه زیر چتر حمایتی نماینده ولی فقیه باشند، چرا که جایگاه نماینده ولی‌فقیه چنین چیزی را اقتضا می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی ادامه داد: از بدو حضور در استان سیاست ما در رابطه با اهل سنت تعامل مثبت، فعال، تاثیرگذار و هوشمند است و قانونمداری را اعلام کردیم که در برخی موارد اهل سنت گلایه از عدم توجه داشتند که حمایت‌ها صورت گرفته و طبق قانون عمل شود و در مواردی قانون شکنی صورت گرفت که با برخورد قانونی روبرو شد.

وی گفت: عاطفه و همراهی مردم سیستان‌وبلوچستان خوب است و اگر هر کس در هر جایگاهی بتواند همان نگاه حاکمیت را عملی سازد می‌توانیم همواره همراهی مردم را داشته باشیم.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والسلمین سیدضیاءالدین آقاجانپور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار کرد: تولید اقتدار کار اصلی مجموعه وزارت دفاع است.

وی افزود: امروز توانمندی کشور ما در بخش های مختلف به ویژه دفاعی به نسبت قبل از انقلاب افزایش یافته به طوریکه دشمن نگران است مبادا ایران اسلامی به کشورهای مقابل آنها تسلیحات تزریق کند.

وی ادامه داد: وزارت دفاع علاوه بر این اینکه در تامین اقتدار نظامی پیشگام است، در حوزه اقتصادی نیز برای اقتدار کشور تلاش می کند.

این مقام مسئول عنوان کرد: وزارت دفاع ۲۶۰ کارخانه بزرگ اقتصادی در کشور دارد و در راستای سلامت مالی و اقتصادی، ۶۰ ناظر شرعی در این مجموعه ها فعال هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آقاجانپور اظهار کرد: با توجه به اینکه باید نیروهای مسلح مومن، مکتبی، توانمند و با روحیه جهادی باشند، تلاش شده است با افزایش نظارت ها سلامت نیروها را حفظ کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha